Wednesday, February 9, 2011

Cărţi româneşti

Mă usuc de dorinţă. Atît de mult mă vreau pierdută într-o librărie românească în care să nu mă caute nimeni vreo 4 ore bune. Să desfac cartea la pagina care îmi place, să citesc selectiv, să fac cunoştinţă cu autorul de pe copertă, să aprob sau dezaprob...şi după ore întregi care devin lungi de foame, să-mi iau un braţ bun de cărţi acasă.

O vreau pe Rădulescu, o vreau pe Năstase şi Catrina, o vreau pe Liceeanu şi pe toţi cei pe care înca nu îi cunosc, dar pe care îi vreau. Nu am citit în română de o bucată de viaţă. Uneori, mi se pare că nici nu mai vorbesc omeneşte româneşte de atîta foame. Am obosit de limbi străine, de limbi care mă apropie de alţii. Vreau să citesc în limba mea, în limba ce mă apropie de mine.

Mi-am cumpărat bilet să merg acasă. Abia aştept să vină aprilie, abia aştep să ajung în Bucureşti, să iau tramvaiul ce mă va lăsa la o librărie imensă ce mă va pierde printre rafturi.

9 comments:

  1. indiscutabil...dar mai e si un dor de carte la mijloc, unul nemaisimtit.

    ReplyDelete
  2. te inteleg!!! Vreau sa citesc in romana si sa citesc ceea ce vreau eu...

    ReplyDelete
  3. dumitrelu, ne facem vint in aprilie pina in bucuresti? Avem amindoua dublu motiv :)

    ReplyDelete
  4. ...daca dai peste umbra vantului, de carlos ruiz zafon, pe ganduri mult sa nu stai, ok?...

    ReplyDelete
  5. ohhh cam greu, Cehia se amina...
    am un program care imi permite sa incep a citit din octobrie...vesel, mai vesel nici nu iti poti imagina...

    ReplyDelete
  6. Jimmy,

    ia zi-mi mai multe despre dinsa..

    fluturash999,
    eu bag mina in foc ca si pina in octobrie vei fi plina de carte...englezeasca though.

    ReplyDelete
  7. scuzati va rog... cum ramine cu franceza? doba de ambele! :D
    vreau sa citesc in romana!

    ReplyDelete