Sunday, July 15, 2012

Wicklow, Ireland

Wicklow e grădina Irlandei...aşa o numesc localnicii. E de o frumuseţe monastică şi regiunea unde s-au filmat, după cum am aflat mai tîrziu, multe filme...P.S. I love you, Braveheart, King Arthur, The Count of Monte Cristo şi altele...

Am fost foarte norocoasă să prind o zi cu soare, Irlanda de cele mai multe ori e umedă şi rece, dar ieri...ieri ziua începuse văratic şi eu nu mai încăpeam în paltonul de iarnă de bucurie..

Nu vă voi povesti despre P.S. I love you decît foarte puţin...eu am fost în Sally Gap la podul din film.


Vedeţi apa ca berea ce curge sub pod? Sunt moşiile familiei Guinness aici. În jos pe stîncă dacă cobori privirea e Lacul Guinness, cu apa brună dacă te apropii destul ca să o observi.




Şi acum dacă să vă spun serios de ce apa e brună..Să nu credeţi că curge bere pe aici :). Demult-demult-demult Irlanda a fost toată o pădure de stejari. Clima devenind tot mai umedă a demolat stejarii ce au început a putrezi şi a forma mlaştini...În prezent sunt foarte multe mlaştini care totodată servesc drept combustibil pentru localnici. Odată zvîntate de vînt şi uscate de soare, bucăţile de pămînt mlăştinos devin dure, inodore..


Ei bine, de aici şi culoare pămîntie, stejărie a apei...








Cei care au privit filmul cred au memorizat violetul din cîmpii... E o plantă ce se numeşte Wild Heather. La sfîrşitul lui iulie se transformă în violet şi rezistă aşa pînă în noiembrie. Oamenii ţin rămurele în casă, se spune că poartă noroc...Au şi ei norocul lor..


Am fost impresionată să aflu că şi Braveheart a fost filmat aici, 90%. Deşi e un film despre patriotismul scoţian, Mel Gibson a preferat să nu plătească taxele Scoţiei, şi a optat pentru Irlanda, unde pe lîngă faptul că e tax-free,  i s-a oferit şi bonus - armata de rezervă a Irlandei pentru background.

Am reprivit ieri Braveheart...e feeric să vezi pe ecranul computerului, prin ochiul unei camere...ce tocmai văzusem eu cîteva ore mai devreme...





2 comments:

  1. Unul dintre cele mai tari articole de pe blogul tau :D

    ReplyDelete
  2. vreau sa cred ca nu ai citit prea multe din posturile mele..dar iti sunt recunoscatoare pentru apreciere :)

    ReplyDelete