Sunday, July 15, 2012

Cărţi călătoare

Căci e păcat să nu le citim, şi e păcat să le lăsăm singure...cu atîtea pagini între care mişună emoţii şi cunoaştere. Eu iubesc cărţile...îmi place să le ating, să le miros, să le citesc, să las însemnări în ele, şi îmi place să ştiu că acea carte va cunoaşte şi alte mîini care să o atingă pagini, alţi ochi să o mîngîie, alte inimi să cutremure, alte minţi să potolească...Şi deşi toată viaţa visam să am în casă o odaie-bibliotecă, sculptată în lemn...m-ar durea să le ştiu nemişcate...aproape întotdeauna...moarte...căci ce e o carte ce nu-şi deschide filele, nu-şi roade cotorul?...

De aici şi ideea de cărţi călătoare. Vreau să le trimit celor curioşi, celor însetaţi, ce vor oferi cel puţin o a doua viaţă cărţilor mele. Nu aştept niciun fel de remunerare, niciun fel de timbru sau plic, nu o aştept înapoi...o dăruiesc celor care îi vor dărui o a doua viaţă. O dăruiesc din toată inima, cu toată speranţa că va fi bucuria cuiva într-o nouă lectură.

Desigur că sunt cărţi care îmi devin ca Biblia, le port după mine oriunde, le recitesc uneori, pagini sau doar cuvinte...sau doar le ating ştiindu-le aproape ca pe nişte prieteni. Pe astea nu le voi oferi, dar vor fi puţine din astea...

De azi înainte, dacă la sfîrşitul postului despre o carte citită de mine va fi inscripţia "Carte călătoare" - e pentru tine. Şi dacă o vrei, nu trebuie decît să îţi laşi numele şi adresa...de restul mă ocup eu. Cei care nu vor să lase adresa pe blog, îmi pot scrie la irinadct@gmail.com

Mai este ceva, uneori pentru aceeaşi carte pot fi mai mulţi doritori. Eu o voi trimite la primul sau prima care îmi va scrie. Voi fi recunoscătoare dacă o data citită, cartea va cunoaşte un alt drum....dar e la absoluta discreţie a proprietarului...

Tind să repet pentru a nu deziluziona pe cineva: cărţile după lectura cu mine...sunt obosite. Scriu în cărţi, subliniez idei ce îmi plac, scriu cuvinte pe care nu le cunosc, fraze ce îmi par sublime...uneori descriu ziua în care am cumpărat carte şi ce am simţit sau...alte micuri de-ale mele care sper că nu vă vor deranja căci le scriu pe coperta interioară de obicei...

Bine.

Astăzi voi oferi două cărţi pe care le-am citit. Una foarte de curînd:

"Huliganii" de Mircea Eliade, vedeţi detalii aici.

Şi a doua: "Ruinair" de Paul Kilduff. E o carte despre compania aeriană low-cost Ryanair....Paul Kilduff e un jurnalist care e, precum toţi clienţii Ryanair, nemulţumit de calitatea serviciului lor, de personal, de întîrzieri, dar în acelaşi timp ţese în aceste istorioare...istoria companiei, viaţa lui Mike O'leary, CEO...şi alte curiozităţi.


Îmi va face plăcere să le împart cu voi. Lectură frumoasă!


7 comments:

  1. Irina, salut, is "Ruinair" still available??? ma pun in rind pt carte!!!

    ReplyDelete
  2. Isuta eu vreau Huliganii . As vrea sa o citesc in concediu la mare in Zakyntos :). Dar daca cineva o doreste deasemenea si iti va lasa adresa eu as putea dupa ce o citesc sa-o transmit mai departe. (Jenica)

    ReplyDelete
  3. Desigur, Jenelu! Unde să ţi-o trimit? Dă-mi adresa şi o trimit mîine! Mersi pentru propunerea de a o expedia mai departe! Dacă cineva o mai doreşte, lăsaţi un comentariu.

    ReplyDelete
  4. ce frumoooos.
    cât de tare îmi place să văd cărți deja însemnate de cineva, idei deja subliniate, semne de exclamare lăsate de ici colo, uneori pentru a da de astfel de cărți merg la bibliotecă...îs mai ”vii„ cărțile de acolo decât din librării.

    ReplyDelete
  5. Asa e, tanciu...nu inteleg oamenii ce prin respect fata de carte, inteleg o totala sterilizare...nicio insemnare, niciun colt de carte indoi, nicio urma de suflet, de dispozitie, de admiratie, de emotie...

    ReplyDelete
  6. Both books were dispatched today :)

    ReplyDelete