Thursday, March 10, 2011

„The second book of General Ignorance” de John Lloyd & John Mitchinson



Dacă tot am liber, şi dacă tot am zis că vă prezint noua mea carte, voi mai încorda un pic irişii mei descălţînd un alt gînd.

Vine căldura, cu verdele din flori şi tocurile lungi ţocăind de sub falduri de rochii. Plănuiam şi eu cu mîna pe chimir o rochie şi o pereche de pantofiori pentru frumosul april. Nu pentru a îmi satisface un moft, ci pentru că am nevoie. Altfel, voi alerga desculţă prin iarba verde.


Matincă voi alerga desculţă pentru că am cheltuit toată averea pusă deoparte pentru încălţări într-un camion de cărţi. Un nou raft pe care stau soldăţeşte cărţi ce abia aşteaptă să pun mîna pe ele. De aş avea un aparat fotografic, aş face o fotografie pentru a vă surprinde plăcut şi pentru a vă întărîta desigur. Da..da..să mă invidiaţi într-atît încît să umblaţi şi voi desculţi ca mine. 


Am început cu „The second book of General Ignorance” de John Lloyd & John Mitchinson. E o carte despre curiozităţi precum de ce culoarea portocalelor nu e portocalie, peştii nu există, octopozii au doar 2 picioare, diamantul nu e substanţa cea mai rezistentă ş.a.

Azi dimineaţă cînd am primit cele 2 sms-uri citeam asta:

Part of the fun of discovering new species is that you get the chance to choose what it’s called. A recently discovered beetle with legs resembling overdeveloped human biceps was named Agra schwarzenggeri; a fossilized trilobite with an hourglass-shaped shell was called Norasaphus monrae after Marilyn Monroe. […] British-born astrobiologist Paul Davison of Arizona State University urges us all to search for new unknown forms of life. “It could be right in front of our noses – or even in our noses”, he says.

The one thing you don’t want to find in your nose is an Ichneumon wasp. These unpleasant insects caused Darwin to lose his religious faith. “I cannot persuade myself”, he wrote, “that a beneficent and omnipotent God would have designedly created the Ichneumonidae with the express intention of their feeding within the living bodies of caterpillars.”

Cîntecul e pentru pantofii noi ce vor mai aşteapta... :)))))




2 comments: