Wednesday, March 9, 2011

Cel mai frumos cadou din viaţa mea

Mă nasc cînd ascult jocul arcuşului, percuţia degetelor, clapele moi trezindu-se sub atingerea caldă...este o vibraţie mai puternică decît percepţia sunetului...e o vibraţie providenţială ce mişcă tot atomul din mine...şi atunci mă nasc.

Mă nasc dimineaţa, cînd lumina soarelui îmi luminează nu doar odaia adormită ci şi visele pline de întuneric. Mă nasc odată cu prima rază la 6.

Mă nasc cînd intru în apă...şi las boburile de apă să spele de pe mine ziua grea..şi amintirea grea. Şi îmi place să ţin chipul sub jet...gîndurile făcîndu-mi-se subţiri şi lungi ca şi pletele de apă..pierind în crăpătura căzii. Şi atunci mă nasc.

Mă nasc cînd hoinăresc pe blog ca într-o gospodărie medievală, jucîndu-mă cu fiecare post, ospăţînd fiecare comentariu..şi atunci mă nasc în fiecare cuvînt ce-l scriu.

Mă nasc cînd opresc clipele din zbor..adulmecînd aburul ceaiului cald şi parfumul unui brioche cu ciocolată...lăsînd privirile să păşească dincolo de geamuri, agăţîndu-se de paşi grăbiţi, de chipuri îngîndurate, de ochi frumoşi, de culori vii...şi atunci în plinătatea clipei...simt că se naşte timpul..şi zic: Doamne..ce fericită sunt cînd opresc timpul prin simplul gest de a observa jurul meu..şi încerc să o ţin mai lungă..printr-o gură de ceai mai lentă...o îmbucătură de brioche mai pofticioasă..

Mă nasc prin fericiri mici, de zi cu zi pe care le simt în sufleţelul meu...trăiesc prin fericiri mici pe care le las în urma mea printr-un zîmbet, printr-o felicitare, printr-un salut, printr-o amintire, printr-o dragoste...prin asta trăiesc...şi prin asta voi trăi chiar şi atunci cînd nu mă mai voi naşte...prin urmele mele mici..

Dar azi...azi încă mai reuşesc să renasc.

Iubiţilor mei părinţi,
pentru cel mai frumos cadou din viaţa mea.








11 comments:

  1. Anony 2: sanatate si multe primaveri in viata ta.. La Multi ani!

    ReplyDelete
  2. Multumesc, sunteti foarte matinali/e..Multumesc mult!

    ReplyDelete
  3. La multi ani Irina! Esti cel mai interesant om pe care l-am cunoscut vreodata. Sănătate şi mult noroc ţie şi familiei tale.

    ReplyDelete
  4. Mersi mult pentru cuvintele calde..Ah, toţi anonimi...nici nu ştii cui îi mulţumeşti..oricum vă sunt foarte recunoscătoare că nu aţi uitat de mine în această zi.

    Cel mai interesant om? :)

    ReplyDelete
  5. Irinka, La multi ani :*.
    Eu ma gandeam unde sa te felicit, si cred ca aici e locul perfect.

    Cuvintele de mai sus sunt superbe. Asta fiindca tu esti foarte deosebita. Iti doresc ca tot timpul cineva sa aiba grija de tine si sa te pretuiasca ca ochii din cap.

    Sa ajungi ce iti doresti, unde iti doresti si cu persoana pe care o doresti. :*

    ReplyDelete
  6. Alinusu...e locul perfect..aici sta sufletul meu deseori. Multumesc, pui, pentru cuvintele sincere si calde!

    Te cuprind cu dor!

    ReplyDelete
  7. Dina: La Multi Ani Irinus!!! M-ai cucerit cu posturile tale, pentru asta te respect si iti urez tot binele din lume... SA FII FERICITA!!!
    P.S.: scuze pentru intirziere.

    ReplyDelete
  8. Ups, am franat putin, la prima citire mi-am zis ca e o dedicatie mamicii tale, scrisa cu intarziere.:)
    La Multi Ani, cu sanatate, voie buna si optimism. O primavara blanda si prietenoasa in suflet, oameni dragi alaturi oricand vei avea nevoie si... sa fii iubita!

    ReplyDelete
  9. deja-vu,

    Mulţumesc! Mulţumesc mult de urare şi într-adevăr am căutat să o maschez un pic..de asta nu vă necăjiţi. :)

    ReplyDelete