Monday, September 7, 2009

Sensul vieţii


Tot mai des îmi atîrn gîndurile în arcuri de ceas. Mi-e frică de timp cînd dau mîinile la spate şi abia de pot pipăi un trecut anemic. Şi nu-mi spuneţi că am în faţa mea o viaţă, căci nu mă tem de moarte. Este ceva mult mai straşnic. Este gîndul că voi privi în urma mea şi voi vedea aceeaşi pîclă fără umeri pe care o văd acum, pe care nu o pot cuprinde, pe care nu o pot săruta, cu care nu mă pot alina zicîndu-mi: " A meritat să trăiesc!" Mult, puţin..oricît, dar a meritat căci iată cuprind cu vlaga ce mi-a mai rămas în gînduri Sensul Vieţii, îl cuprind eu, dar cel mai important e că mă cuprinde el în braţele lui, mă pune pe genunchi şi mă adoarme. Aşa mi-ar plăcea să plec.

Oare ce braţe va avea Sensul meu? Braţe de copil, de soţ iubitor, de carieră, de dragoste de Dumnezeu?

Sunt gîndurile care-mi ticăie acum cînd dau privirea peste umăr şi văd acest tînăr de aproape 24 de ani, de o frumuseţe încă nedefinită, cu buza de sus subţire ca lama, cu braţele lungi, visător şi flămînd. Mercuriu în pribeaga lui fericire se zbuciumă încercînd să-şi găsească
straiele care l-ar proteja şi încălzi, care nu s-ar învechi niciodată deşi-ar fi roase la mîneci şi guler de timp, care nu i-ar fi mici nici peste 50 de ani dacă va ajunge să-i trăiască, straie în care nu i-ar păsa de ce zice lumea, horcăind pestea viaţa lui, dar în care ar însăila chipuri de oameni buni, cuvinte binevoitoare şi sincere, prietenii adevărate...straie de care s-ar dezbrăca cîndva în pîlpîitul lumînării şi prividu-şi veşmîntul curat l-ar lăsa într-un inel, într-un leagăn şi poate într-un blog.

11 comments:

  1. daca tu il vei imagina ca fiind cu brate de copil,de sot iubitor ori ca un pribeag calator prin lume... in fiecare din cazuri, vei avea dreptate! pentru ca doar tu poti sa il zidesti din visele si aspiratiile tale.
    mi-a placut sa meditez la sensul vietii, prin prisma simtamintelor tale.
    e prima oara cind intru in spatiul tau virtual. imi place aici..si muzica de asemenea!

    ReplyDelete
  2. A murit un om si a nimeri in rai, dar inainte de a intra prin porti, l-a intrebat pe sf. Petru
    - Sf Petru, spune-mi, care a fost sensul vietii mele?
    - Uof... tii minte in 19xx ai calatorit cu trenul?
    - mm, cred ca..
    - da iti adunci aminte ca era mai mult oameni in cabina
    - presupun...
    - si era o femeie acolo?
    - da! era frumoasa, imi aduc aminte!
    - tii minte ca ti-a cerut sa ii transmiti sarea?
    - da!
    - ap iaca

    ReplyDelete
  3. Irinuş, uneoi am impresia ca e mai bine sa nu te gandesti la sensul vietii . Analiza poate denatura adevarul (mie mi s-a intimplat),desi meditatia ta e superba . ;)

    ReplyDelete
  4. @ Karena Kryptis

    Bun Venit la mine acasa! Ma bucur intotdeauna de oaspeti noi si buni :).
    Cit priveste postul, adica sensul vietii, pai, al meu e fara contur, iar vise si aspiratii am o mie..iar cind privesc trecutul meu ( tinarul de aproape de 24 de ani)..nu prea are cine ma imbratisa..

    nu sunt pesimista, simt ca sunt in cautare de ceva..:)
    P.S. Apropo, frumos nume ai, cred ca e indian, poate de asta ti-a placut si muzica caci am 2 piese la sitara aici.

    @ Ceziceu,

    lol, cred ca tare dezamagit de sine a intrat pe poarta raiului. Eu sper sa nu trebuiasca sa-l intreb pe Sf. Petru, as vrea sa dau o aruncatura de ochi inapoi si sa spun: " Eu nu am trait degeaba pe lumea asta."

    @ Alinusa,

    Da, pui. Ai dreptate, doar gindindu-te nu schimbi nimic. Uneori insa ai nevoie sa te speli cu apa rece pe fata.

    ReplyDelete
  5. Asta si spuneam - cindva va prinde contur... si va avea imaginea viselor tale impreunate!
    Merci mult, Irina! o sa mai vin pe ospete! numele nu e indian, insa vibratiile indiene m-au cucerit.;)

    ReplyDelete
  6. Sensul vietii tale la sigur va fi unul implinit: brate de copil, sot iubitor, cariera si pe ingerii lui Dumnezeu protejand toatea astea. :)

    ReplyDelete
  7. @ star77,

    nu'ş ce melancolie a dat peste mine ieri, eu sunt mai optimistă de obicei :D şi ştiu că totul va fi bine. :)

    ReplyDelete
  8. ...macar daca ar citi toate aceste ginduri....poate doar atunci ar intelege ce e demult inteles...

    ReplyDelete
  9. m-am bucurat să văd că ai inclus pe Dumnezeu în lista ta, de fapt El spune că are gînduri de pace şi nu de nenorocire, ca să-ţi dea un viitor şi o nădejde. De fapt să-L cunoşti pe El şi viitorul pe care ţi l-a pregătit acesta şi este sensul vieţii.

    ReplyDelete
  10. m-am bucurat să văd că ai inclus pe Dumnezeu în lista ta, de fapt, El spune că are gînduri de pace cu privire la tine şi nu de nenorocire, ca să-ţi dea un viitor şi o nădejde. Să-L cunoşti pe El şi viitorul pe care ţi l-a pregătit acesta şi este sensul vieţii.

    ReplyDelete
  11. @ alaandrei,

    nu am susţinut niciodată că are gînduri de nenorocire deşi pune sarcini grele în faţa noastră..dimpotrivă încerc să-L înţeleg nu ca pe-un cod de legi, ci ca pe-un adevăr, o descifrare, un sens.

    Bun Venit pe Blog!

    ReplyDelete