Saturday, September 26, 2009

Plasticul Ucide

Ieri am primit un spam. Dar un spam de calitate, filtrat de o bună prietenă de a mea. Era un prezentare pps despre efectele negative ale plasticului asupra planetei noastre..şi m-am cutremurat. E foarte grav. De asta vă rog să faceţi un scroll rapid, slideurile nu se citesc greu, mai ales că sunt imagini care vorbesc de la sine...










































*Nu ştiu cine e autorul slide-urilor, dar cred că nu se supără pentru că le-am făcut publice.

Eu plătesc 4 cenţi pentru fiecare săculeţ care ar putea să sfîrşească în stomacul unui păsări şi am atîtea torbiţe din pînză care stau fără treabă...

Eu renunţ la plastic, tu?




22 comments:

  1. sta trebuie de vazut!

    http://www.youtube.com/watch?v=tnUjTHB1lvM&feature=fvw

    ReplyDelete
  2. cred ca peste 20 de ani trecem si noi la sticla :) dar tu cum ai renuntzat la plastic daca nu e secret ?

    ReplyDelete
  3. @ Botnary,

    la săculeţele de plastic mai exact..am trecut la cele de pînză sau hîrtie.

    ReplyDelete
  4. da.. sticla.. ma refer la sticlele de plastic cu care sunt pline toate urnele prin chisinau.. ar fi bine sa fie inlocuite cu butelii de sticla.. care e reciclabila :)

    ReplyDelete
  5. cred că mai avem un pic pentru a renunţa pîn'-ntr-atît la plastic. Tu ai citit slide-urile? Acolo de fapt era o iniţiativă mult mai modestă pentru început - să renunţăm la săculeţe. ;)

    ReplyDelete
  6. Eu, Subsemnatul Slavic, numarul de pasaport [sters din motive de cenzura] declar sub juramint solemn ca nu mai folosesc si/sau cumpar pungi de plastic cind merg la magazin. Inteleg faptul ca imi dau acordul si sunt, deci, responsabil pentru faptele mele si in caz de incalcare a acestui document, sunt culpabil cu 20 de ani privatiune de libertate. [:)]

    Ader in aceasta zi la un mod un pic mai sanatos de viata si sper ca toate persoanele ce sunt influentate in careva mod de mine sa faca si ele la fel.

    Sub autoritatea acestui blog, ma declar plastic-bag-free de azi inainte.

    Gata

    Eu.

    ReplyDelete
  7. @ slavic,

    wow, impresionant.

    Welcome to the Club!

    ReplyDelete
  8. semnez shi eu impotriva plastikului, dind prioritate pinzei, hirtiei shi stiklei!!!

    ReplyDelete
  9. Mi-am imaginat că sunt pasăre care zboară lin lin deasupra unui lac, închid ochii, mă dau pe spate, şi când deodată, flişk, îmi intră o sacoşă de aia colorată în gură. Chmh! chmh! chmh! sacoşa nu vrea să iasă, Chmh! chmh! stă undeva acolo înfiptă în gâtiţă, nu mai am aer? nu am aerr! Chmh! chmh! şi... mor.

    DA, sunt o problemă aceste săculeţe de plastic, dar atâta timp cât nu se propune nicio alternativă (mă refer la Md), oamenii nu cred că se mai gândesc la păsări, caşaloţi şi alte vieţuitoare, păăăi, şi normal, animalele astea nu sunt copii lor, dar cartoafili şi curechiu trebui di pus undeva, nu?

    ReplyDelete
  10. @ Niutka,

    iuhuuu! One more!

    @ Jimmy,

    povestioara ta e mai jalnică decît slide-urile mele. :) Poate dacă o vei povesti la mai multă lume..ei se vor gîndi mai puţin la cartofi şi curechi ;)

    ReplyDelete
  11. Cel mai bine ar fi sa nu se mai fabrice asa ceva, sa fie interzise. Dar politicienii nostrii se gandesc să legalizeze drogurile, asa ca slabe sperante...

    ReplyDelete
  12. @GMX,

    Nu ştiu dacă e fezabilă o acţiune atît de radicală, optez măcar pentru o mică schimbare, şi o încep de la mine. Hm, am auzit polemici despre pro/contra legalizării drogurilor, dar îmi părea departe de noi (era o dezbatere în SUA)...

    ReplyDelete
  13. wow, si eu am fost fff impresionata de slide-showul respectiv, ma bucur ca il citeste multa lume

    Marika (fiica b) povestea ca a calatorit in Lampeduza, o insula Italiana unde este amplasat un centru de ingrijire a broastelor testoase, iar marinarii care pescuesc in imprejurime sunt rugati ca daca vad vreo broasca testoasa la suprafata in mijocul marii sa o ia si sa o aduca in centrul respectiv, pt ca este o broasca care a ighitit plastic, crezind ca e mincare, plasticul din organism o impiedica sa coboare in apa, o broasca in asa situatie nu se pote salava singura, si moare

    ReplyDelete
  14. @ tamarica,

    Tamarica, mersi pentru slide..tristă povestea cu broaştele ţestoase. Noi aici deja am salvat cîteva ;)

    ReplyDelete
  15. da, eu nu cred ca renunt la pungi de plastic, dar sunt intotdeauna atenta la "raccolta differenziata"(colectarea gunoiului, plastica la plastica, hirtie la hirtie), si nu-mi permit niciodata sa arunc gunoiul in strada, mai degraba il port 2ore in buzunar sau in geanta, pina gasesc o urna
    si ma simt intr-un fel ofensata cind vad altii cum arunca gunoiul in strada, ca doar nu ei matura..

    ReplyDelete
  16. @ tamarica,

    eu fac la fel şi-i iubesc! pe părinţii care-şi învaţă odraslele să arunce gunoiul la urnă..am fost o data martorul unei scene dramatice. Fetiţa de 4-5 anişori se încăpăţina cu înverşunare să ridice de jos o hîrtie (de la bomboană cred)..la care maică-sa i-a explicat duios că nu se cuvine aşa, fata stătea neclinită cu nasul în asfalt; mama se înfierbîntase explicînd..apoi s-a trecut la negocieri mai dure...eu nu mă puteam rupe de scenă..retrăiam aceleaşi emoţii..îmi stăpîneam tare greu cumpătul..uneori copiii mici sunt inexplicabil de..răi.

    ReplyDelete
  17. Ei, Irina, eu inca n-am vazut niciodata copii mici si rai. Pot fi incapatanati si alintati. Daca vezi cumva vreodata vreun graunte de rautate, sa stii ca apartine parintilor/maturilor, copilul nu face decat sa-i tradeze prin inocenta sa. Cred ca deviez de la subiectul pus in discutie...

    ReplyDelete
  18. @star77,

    aaa :), ştiam eu că vor sări mămicile la mine pentru aşa cuvinte :)

    bine, alintaţi cred că ar fi mai corect...în acest context, dar cît de neortodox nu ar suna - cred că răutatea nu se naşte după 7 ani, ci se moşteneşte ereditar (http://stiri.faracuvinte.ro/news.php?item.15) sau prin "suportul" educativ al părinţilor sau prin tutte due. Diferenţa unui matur şi unui copil constă în premeditare; copiii o fac sincer..cînd strivesc furnici, rupînd cîte-un picioruş (Madonna, ce sadistă sunt)..copii lovind alţi copii..şi asta se numeşte de obicei rea educaţie.

    Cam nepotrivit comentariul ăsta al meu cu articolul precedent.

    ReplyDelete
  19. am o idee: Hai sa facem un mic mars cu bicicletele sau asa chestii, de unde va de luat ceva No PLASTIC! si de mers prin tot orasul si de aruncat cite o punga de plastic in oameni ca sa se simta si ei acele animale care nu pot sa le scoata sau nu pot suporta plasticul ...

    ReplyDelete
  20. se poate de zis nu mars dar o Actiune ECOLOGICA. deci dupa hai Moldova putini cine a inteles ca plasticul UCIDE. haidei sa facem ceva.

    ReplyDelete
  21. Salut ideea ta, Dumitru. Bicicleta am, dorinta am, doar ca nu sunt in Md la moment. Poate organizam ceva la vara daca trec pe acasa ;)In orice caz, sunt sigura ca in md sunt tineri multi care te-ar sustine. Cred ca pe facebook a gasi mai multi decit la mine pe blog.

    ReplyDelete