Thursday, September 17, 2009

Nunta alfabetului





- Şi cum adică, ăsta nu se va căsători?
- Normal că nu. Uite cît de urît e! Uite, ce nas mare şi cîrnos are, sperie pe oricine.
- Mmm..dar uite vecina lui e tot urîtă. Poate îl va plăcea, a? Cum crezi?
- Nu, nu cred. Cred că se vor speria unul de altul. Vai, ce grasă e! Sărmana "i" va rămîne singurică, iar dacă se va căsători cu "B" vor avea copii urîţi căci sunt ambii hidoşi. Mai bine e să îi faci pe toţi frumoşi, aşa se vor îndrăgi unul pe altul şi vor trăi împreună pînă la adînci bătrîneţe..[după o pauză] Cine-i ăsta? E copil orfan?
- Nu, e copilul "t-ului"..
- Şi de ce nu-l ţine de mînuţe atunci? De ce e singurel de capul lui între cuvinte?
- Ăă....a mers să se joace poate.
- Copiii mici se ţin de mînă, cînd vor la joacă cer cratime. Aici nimeni nu a cerut cratime, deci se ţin de mîini. Bine?
- Tu de unde ştii că nu vrea să se joace?
- Ştiu, căci l-am trimis şi eu de mai multe ori la joacă cînd eram mică şi am început a pricepe cînd îi este a juca cu adevărat şi cînd nu. Cu timpul vei întelege şi tu dacă vei asculta atent la ce spune doamna Învăţătoare.
- Eu cred ca ea (doamna Învăţătoare) nu ştie să se joace.
- Poate, dar ea ştie cînd copilul are nevoie să fie îmbrăţişat..şi iată în " biciclet a"... îţi dau cuvîntul meu că vrea să stea de mînuţă.
- Bine atunci... [oftat neîncrezător]. Ce greu e totuşi să scrii, trebuie să am grijă să fie toate literele fericite..

10 comments:

  1. "trebuie să am grijă să fie toate literele fericite..." - scurta povestea. Mai scrie, asa bine se citeste inainte somn...:)

    ReplyDelete
  2. @ star77,

    poveştilor de amăgit pe cei mici şi de adormit pe cei mari le stă mai bine aşa mai scurtuţe să nu plictisească..:). Voi mai scrie gînd mai dă năvală vreun gînd pitic sau vreo amintire nebună. :D

    ReplyDelete
  3. Irinka, nu stiu de ce dar ceva imi spune ca la tine literele sunt extrem de fericite. Mi-a placut :)

    ReplyDelete
  4. @ alinuş,

    da..scriu foarte frumos cînd tapez :DDD

    ReplyDelete
  5. frumoasa interpretare care da viata literelor si te face sa privesti cuvintele ca niste unde ce pot naste sau ucide...poat si noi ar trebui sa facem la fel,ca sa fie fericiti cei carora le vorbim...

    ReplyDelete
  6. :) Foarte dragut. Asa o stare de bine mi-a creat textul. Cred ca fercirea literelor de acolo mi-au creat-o. Frumos!

    ReplyDelete
  7. grigore vieru avea grija ca literele sa fie fericite:)
    ce alta placere decit cuvintul copiilor?:)

    ReplyDelete
  8. @mivdav,

    spre ruşinea mea, dar nu am dat de niciun vers unde Grigore Vieru vorbeşte de fericirea literelor. Eu te-am înţepat rău de tot dacă tu tot cauţi nod în papură..hai nu te mai supăra chiar aşa..:)

    ReplyDelete