Monday, August 24, 2009

Nucul

- El va fi însemnul iubirii noastre pe pămînt...
- Unde-l vom sădi?
- Mi-ar plăcea să-l putem sădi lîngă căsuţa noastră, dar precum nu o avem încă, îl vom sădi aici la locul nostru...da?
- Da. Va fi un nuc, zise el căutînd cu privirea un petic de pămînt ce se va lăsa împlîntat.
- Cît trăieşte un nuc?

- Mult... Mai mult ca noi.
- Dar cît anume?, insistase ea într-o privire de copil.
- Mmm..dacă noi mai trăim încă vreo 40-50,
atunci el tot pe-atîta încă. Suficient?
- Va fi foarte puternic cu coroana-i plină de umbră şi trunchiul încreţit pe care vom încrusta mărturiile noastre. Eu+Tu. Ce vom mai încrusta?
- Eu te voi săruta la umbra lui aici pe iarba asta verde aşa cum o fac acum, îi şoptise el prinzînd-o de mîini...[...]. Crezi că va fi puţin pentru el atîta mărturie?
- Şi totuşi mi-ar plăcea să crească în ograda noastră, ca un copil al nostru.
Să aibă grijă copiii noştri de dînsul cînd noi nu vom mai fi. Prin seva lui va curge dragostea noastră, amintirea despre ea, despre noi...şi ei vor mînca nucile dulci, gustînd din rodul ei. Dacă-l sădim aici va trebui oricum să le spunem despre nuc cîndva.
- Va trebui să fie un nuc foarte discret, zîmbise el acoperindu-i cu şoapte calde umerii.


7 comments:

  1. eh, noi tot avem un loc secret al nostru, pe un deal neumblat de nimeni si multe ore romantice am petrecut la umbra unui nuc.. Prima confesiune, primul sarut.. nucul e martorul dragostei noastre... :emoticon visator:

    imi place cum scrii ;]

    ReplyDelete
  2. Nucul! Hmm. Îmi place simbolul. Îmi aminteşte de ceva părintesc, de ţară, de stabilitate, de putere. La ţară aveam şi eu un nuc. Era atât de mare, încât acoperea ca o umbrelă verde toată ograda. Eu mă urcam în el şi cântam "Hei hei poliţist". Ţin minte că o pasăre îşi făcuse şi cuib în el, acolo erau trei ouă pestriţe.
    Super post.

    jim

    ReplyDelete
  3. "Eu te voi săruta la umbra lui aici pe iarba asta verde aşa cum o fac acum, îi şoptise el prinzînd-o de mîini."
    Irinca, tu trezesti pofte in oameni.Trebuie o caldare cu apa rece acum :)
    Mie nucul imi mai aduce aminte si de şotiile de copil, cand nu vroiam ca bunica sa ma ajunga ;).

    ReplyDelete
  4. @ alinuş,

    dacă-mi permiţi, (mai ales că şeful a ieşit) - eu ţi-o pot face, numai să nu fugi prin birou. :)

    ReplyDelete
  5. Fiecare din noi isi doreste o iubire puternica, trainica si de durata. Simbolul e mai mult decat potrivit.

    ReplyDelete