Sunday, August 12, 2012

dincolo de bine, dincoace de rau

Am strivit aceasta carte in ultima pagina...aveam nevoie sa ma despart cit mai curind de ea caci prea batea in pulsul inimii mele, ma reversam in ea ca intr-un liman nemarginit, sustineam orice scatologie si udam in lacrimi cuvinte inlacrimate. Si am zis ca e timpul sa o termin. Fiindca am un principiu prostesc de a finisa toate cartile incepute, a trebuit sa o sfirsesc. E despre femei inselate, femei suferinde, femei ce adorm cu speranta in suflet si ciorapi de matase in asteptarea iubitului...si se trezesc cu o floare ofilita in par si un machiaj ondulat peste gene...Ma gindesc cum as fi simtit-o, de ma prindea intr-un spirit mai putin chircit?

Stiu ca Alice e casatorita acum, stiu, tot din confesiunile ei de pe blog, ca e fericita...si nu incetez sa cred ca oamenii care sufera vor fi fericiti...poate nu azi, poate nu miine, poate nu la cinci...dar cindva, vor fi fericiti pentru ca au suferit daruind dragoste.

Si un mic fragment: " Si totusi, cind la ultima noastra cina - in finalul careia ne-am certat atit de galagios, incit cei 30 de bulgari asezati la mesele vecine s-au intrerupt de mestecat ca sa ne priveasca milosi, cu jale, cu amar, cu obida, cu draci, cu bizdic sau doar cu simplu interes zoologic - iubitul meu a transferat in farfuria mea o veriga de ceapa, fiindca voia sa isi faca loc in farfurie pentru alte feluri mai fierbinti, am priceput ca, desi am tinjit si am asteptat, acela e singurul inel pe care-l voi primi vreodata de la el. Si de foame, si de tristete, si de necaz, l-am mincat."

"Seara de seara ma asez singura la masa si desfac din danteluri de hirtie brinzeturi alese cu grija si tristeti pe care nu le-am cumparat de la delicaterie. Le-am trudit eu insami. Torn din ceainic licoare fierbinte, intr-o singura ceasca. Si picur, in loc de lamii, amintirea unor taceri pe care nu le-am meritat. Iar inainte sa alunec catre visul de piper, busuioc si ienihabar, mi se sfisie pieptul de dor fara rost. Cum s-ar sfisia pieptul fraged al unei vietati delicioase.Asezate pe-un platou de argint. Pentru un ospat la care barbatul pe care il astept de o viata intirzie, intirzie, intirzie, intirzie..."

7







11 comments:

  1. Ma voi preface orb si am sa vin cu bratul intins sa-ti mangai chipul...

    ReplyDelete
  2. :) de cind nu am mai auzit versul...Credeam ca te-ai cumintit, iar tu tot cu Stanescu sub perna adormi. Ce mai faci?

    ReplyDelete
  3. hehe - cuminte. Oare va plac voua, fetelor, cei cuminti? Ce sa fac...vreau sa stii cind vii acasa ca am auzit zvonuri prin sat.

    ReplyDelete
  4. Cine te-a mintit asa ca vin acasa? :) Crezi ca nu eram sa-ti spun?

    ReplyDelete
  5. Eh, de nu te-as sti, fricoaso. De cite ori ai venit si te-ai ascuns. De data asta, am aflat din sursele mele. Astept o invitatie la ceai.

    ReplyDelete
  6. E tirziu..si mai tirziu la tine. Mergi sa dormi..ca nu inteleg de visezi sau delirezi.

    ReplyDelete
  7. Tu nu ai de unde sti cit de tirziu e la mine. Dormi si tu. Asta te va adormi...sau vrei un alt vers de Stanescu?

    http://www.youtube.com/watch?v=xButjfhZWVU

    ReplyDelete
  8. nu am citit cartea sus-numită, dar din fragmente aproape știu de cît curaj este nevoie ca să scrii așa ceva. tăiere în carne vie, nu altceva. e cum ți-ai pune într-o farfurie măruntaiele. și nu știu cît de corect este asta. personal mă tem de așa cărți, și cu siguranță m-aș feri să o citesc. o astfel de „suferință” pentru mine e prea mult. poate pentru că încă nu merit. dar oricum ms pt fragmente, de o sinceritate boronitoare...

    ReplyDelete
    Replies
    1. deja semnezi ca djîm? :) Eh, jimmy...trista carte, nu o citi de te poticnesti de ea..e amaruie..

      Delete
  9. cât îs de frumoase pozele, și tu!

    ReplyDelete