Wednesday, October 29, 2014

Following Inferno - Part II

Deci noi am ajuns în Piazza di San Firenze unde miroase a lampredotto. Să dăm cu un ochişor spre piaţă...poate ne oprim undeva pentru o pauză de cafea şi croissant...dacă vrem.

Fotografia nu îmi aparţine. Dar îmi aduc aminte piazza, mă aşezasem pe aceste scări să citesc o altă carte. Nu cred că ne vom opri mult aici, deci să mergem mai departe.





"Crossing before Bargello, I cut west toward the spire of Badia and come up hard against the iron gate at the base of the stairs."

[aşa, printre altele, ăsta e sfîrşitul primei pagine]

Deci Bargello. E o construcţie ce datează din 1255 cînd fusese ridicat  drept reşedinţă pentru şeful poliţiei de atunci, care se numea "bargello". Mai tîrziu, cînd Medici au oferit să-l găzduiască per bargello în casa lor, această fortoreaţă a fost transformată în închisoare. Iar din 1865 e un muzeu de artă renascentistă şi gotică. Pentru cei care au citit "The agony and the ecstasy" de Irving Stone despre viaţa şi opera lui Michelangelo e un prilej de a observa pe viu arta lui. Pentru mai multe detalii  despre Bargello aici.

Aşa arată Bargello (poza nu e a mea). Dacă vă aduceţi aminte descrierea lui Palazzo Vecchio..."with its crenelated tower", păi, şi Bargello e crenelat şi se pare ca a fost sursa de inspiraţie pentru Palazzo Vecchio.


Se pare că în 3 minute parcurgem traseul propoziţiei din carte, dar desigur nu e nicio grabă. Dimpotrivă.

Spire of Badia. Badia e o biserică de afiliere catolică fondată în 978 de o contesă în memoria soţului ei care murise. În prima fotografie mai sus se vede şi clopotniţa asta. Vecernia începe la ora 6 seară şi din cîte am citit, localnicii şi turiştii spun că e una dintre cele mai memorabile amintiri...atît de frumoasă e. Deci, va trebui să ne întoarcem spre seară...să confirmăm. În plus, aici se găsesc şi cîteva opere de artă, printre care Filippino Lippi. Dar capitolul nostru nu are loc în interiorul bisericii...capitolul nostru ne aduce în faţa clopotniţei. Aici, are loc suicidul din prolog. Biserica va fi deschisă de la ora 8 dimineaţa...dar nu am putut găsi nimic despre clopotniţă, cum am putea intra...Posibil că doar în cărţi poţi intra în clopotniţe la orice oră...

http://jerusalem.cef.fr/it/monastiche/firenze/orari-delle-liturgie




aici terminăm excursia din Prologue.

No comments:

Post a Comment