Thursday, October 30, 2014

"All animals are equal, but some are more equal than others."

Atît indiciu ni s-a dat la un pub quiz recent. Şi întrebarea era: din ce carte e? Noi eram 5 oameni, toţi 5 din ţări diferite...dar liniştea în toate ţările răsună la fel. Privesc peticul de hîrtie pe care trebuie să dau răspunsul...îi privesc pe fiecare din cei 5...

Am ajuns acasă şi mi-am promis că citesc "Animal Farm" de George Orwell în următoarele 5 luni (realistă prognoză). Dar s-a întîmplat să dau de carte peste o săptămînă şi cînd am văzut cît de mică şi jucăuşă e...m-am înrăit şi mai tare că nu am ştiut de ea. Cu vîrsta, sunt tot mai multe cărţi faţă de care îmi e ruşine cînd le găsesc necitite...

E minunată..se citeşte ca Ion Creangă. Alegoria a făcut-o uşor digerabilă, dar e de o profunzime istorică...nu, astă carte nu e pentru copii, astă carte e plină de comunism, de stalin, de hitler , de lenin, de karl max...

8

9 comments:

  1. Calator langa umarul tauOctober 30, 2014 at 9:25 PM

    Zbuciumata dar frumoasa viata ai tu !
    Prin spiritul tau liber si avantat , prin faptul ca esti deseori in avion , te poti numi un " Zburator " .
    Dealtfel viata ne-a dat aripi ca sa zburam iar nu sa ne tărăm ...
    Apoi , prin studii , cultura acumulata , cunostinte temeinice de mare profunzime si complexitate , inteligenţa ascutita , contacte cu oameni deosebiti , rafinament si farmec personal , calatorii prin toate colturile lumii - te situiezi asupra celorlalti si categoric asupra acelora care doar viseaza ca vor calatori candva .
    In mod clar esti o Entitate !
    Stii , de cand am descoperit blog.ul tau , calatoresc si eu alaturi de tine !
    Evident , nu ma vezi si nu ma simti dar eu sunt langa umarul tau in toate drumurile tale .
    Nu te mira - o sa-ti explic :
    Cum spui ca pleci undeva , eu imi fac repede bagajul .
    Imi iau pantofii noi , costumul de seara si cel de zi , camasile si cravatele asortate iar apoi citesc povestirile tale .
    Dupa aceea , cu bagajul langa mine , inchid ochii si visez ...
    Visez ca merg alaturi de tine , visez ca uneori ma certi deoarece raman mai in urma , visez ca ma atentionezi sa nu mai privesc cu ochii mari la toate si sa nu ma mai minunez chiar de toate deoarece mai avem multe de vazut si de cunoscut , visez o multime de lucruri legate de calatoriile tale care acum au devenit ale noastre .
    Vezi , sant mereu langa tine , bucurandu-ma de toate si vazand lumea prin ochii tai , prin gandurile si cuvintele tale .
    Daca vei avea rabdarea sa te apleci asupra intrebarii mele , intr-o zi te voi intreba despre un loc anume la care ma gandesc mereu .
    Chiar daca nu ai fost acolo , tu vei sti raspunsul deoarece tu stii totul .
    Asa te percep eu !
    Pana aunci insa , inchid ochii , ma alatur langa umarul tau puternic si visez ...

    ReplyDelete
  2. O.K.
    Iau cu mine doar Bucuria si Gandurile bune !
    Te voi tine strans de mana ca sa nu ma pierd de tine ...

    ReplyDelete
  3. văd că anonimatul te face îndrăzneţ...

    ReplyDelete
  4. Nu sunt anonim - am un nume : Calator !
    Nu sunt indraznet dar nici golan , sunt un Calator .
    Imi place colectia " Romantic guitar " asa cum imi place cu predilectie Rahmaninov .
    De cat sa ne certam tot drumul , mai bine nu mai merg cu tine !

    ReplyDelete
  5. Si tu esti sclipitoare , rafinata , stilata , distinsa , spontana si deschisa , extrem de inteligenta , titrata si umblata !
    De asta nu-mi placi ...
    Sîc !

    ReplyDelete