Thursday, August 29, 2013

Don't love a Superman

Copiilor mei nu le voi spune pe cine să iubească...consider că asta nu se patronează, e prea intim și de obicei sfaturile de acest tip au efect de bumerang. Nu le voi spune nici cum să iubească, nici cînd să iubească...dar foarte subtil și discret, le voi spune povestea lui Superman.

Cîndva, prin 2011, am scris un post Dragostea are motiv. Și nu e o perspectivă pragmatică, eu sunt prea sentimentală și visătoare pentru a propaga o dragoste din interes. Au trecut 2 ani și crezul meu doar s-a întărit. Să nu-mi spună nimeni că se iubește din aer...că iubești pentru că iubești. 

Dar acum reacționez mai amabil cînd vreo prietenă lauză de dragoste îmi povestește despre dragostea ei răscoaptă. Am un mesaj în astfel de situații, și e exclusiv pentru femei. Dar dacă sunt și bărbați care îmi citesc blogul, sunteți bineveniți să mă contraziceți.

E pentru femei, mai ales femei ca mine, de modă veche, care nu știu și nu vor să facă primul pas într-o relație. Și stau așa ca niște cuconițe, aștepîndu-l pe făt-frumos care va veni buimac de dragoste și le va fura și lor mințile într-o bună zi. Aceste femei nu se îndrăgostesc de bărbați frumoși, deștepti și buni la suflet, dacă acești bărbați se arată indiferenți. Probabil dintr-o securitate emoțională, preferă să fie iubite ele mai întîi, și apoi se abandonează acestui sentiment plăcut...și uneori își pierd și ele inima.

Pînă acum nu am spus nimic nou. Te-ai recunoscut, nu? Dacă nu, posibil că tu ești o fetiță curajoasă pentru care sexul e un sport și sînii o armă...și nu prea cred că ai ajuns să citești pînă aici acest post căci tu nu prea citești în general.

Să continui.

DEci momentul cheie în tot ce am spus eu pînă acum e că ele așteaptă bărbați îndrăgostiți gata și nu se prea ostenesc să îi îndrăgostească de ele...de obicei, pentru că sunt mîndre sau timide, sau ambele.

Orice om îndrăgostit e  un om mai puternic...doar știi ce aripi îți dă dragostea, cînd te umple de acea fericire cuminte și dulce...cînd orice om pe stradă îți e drag și scump, și iarba parcă e mai mustoasă...și soarele e parcă mai cald..pînă și țînțarul care pînă acum te scotea din minți...parcă l-ai lăsa să trăiască...căci tu ești fericit, și toate sunt pe lumea asta mai bune...Dar pe lîngă starea asta de imponderabilitate, dragostea ne face mai buni...și vrem să fim mai buni...vrem să fim mai deștepți, mai frumoși, mai slabi, feciori mai cuminți, fiice mai harnice...(ah, ajutați-mă...dintr-o memorie a organimsului meu încerc să îmi aduc aminte cum e starea asta de îndrăgostire...a trecut ceva timp de cînd nu am mai simțit-o).

Un bărbat îndrăgostit e și mai spectaculos căci pe lîngă starea asta de fericire care ne filtrează de toate nesăbuințele și obiceiurile noastre rele...un bărbat e și un vînător, instinctual el va deveni de o acuitate supreaomenească...el va deveni un superman. El va începe să scrie versuri și va începe să cînte la ghitară, el va începe să meargă la sală..și îți va lăsa flori și ciocolate la prag. El va deveni mai harnic și mai muncitor, mai binevoitor cu sora mai mică pe care o va ajuta să își facă lecțiile în fiecare seară. El va începe să citească, să asculte știri...El te va privi în ochi lung și inocent de parcă te-ar privi de fiecare dată pentru ultima dată. Îți va dedica tot timpul lui liber și va refuza orice invitație de a ieși la o bere doar pentru a mai sta cu tine cîteva minute. El își va promite toată lumea...din Moldova pînă în India (și o va face probabil cu bună credință) și viața lui ți-o va promite...pentru că el e Superman! 

A se nota că toate acestea le va face din toată inima și din cele mai bune intenții, din dragoste. Asta îi va conferi nimbului lui o naturalețe pe care o vei credea parte din fiziologia lui.

El te va iubi și asta îți va conferi siguranța de a-i încredința sentimentele tale. Nu întotdeauna desigur, dar de multe ori se întîmplă să ne îndrăgostim de oamenii care deja ne iubesc...

Este o mică problema aici, însă. El s-a îndrăgostit de tine ”nemachiată” de culorile dragostei, cînd tu ai fost așa cum te-a născut mama...cu bunele și relele tale, cînd tu erai cu adevărat naturală. El, însă s-a apropiat de tine, drogat de dragoste...și relația voastră a fost un delir frumos...

apoi cînd acest drog expiră și supermanii coboară pe pămînt, și încep să fie oameni care știu a înjura, fuma, ucide timpul și banii...atunci cînd privirea lui se destramă privindu-te, și nu îți mai spune cît de frumoasă și scumpă ești...tu, femeie proastă...începi să suferi...și te întrebi ce rău ai făcut de l-ai pierdut..

Nu ai făcut nimic rău, nu l-ai avut niciodată, pentru că el nu este cel pe care îl cunoști tu și cel pe care îl vrei tu..el este un băiat simplu, poate bun și deștept, dar de care nu te-ai fi îndrăgostit în mod normal...dar pentru că tu nu înțelegi asta...și nu știi de ce îl iubești...zici că îl iubești pentru că așa e dragostea...

Poate ar trebui să adaug că nu toate iubirile sfîrșesc așa sau cel puțin nu doar din cauza asta. Dar asta e una din ele.

Don't love superman, just find a man.

p.s. azi seară treceam prin fața Bisericii de lîngă casa mea, unde stă priponit un pian...și un băiat cînta atît de frumos această piesa la pian. 


6 comments: