Monday, September 17, 2012

Pianiști

Beethoven poate nu place tuturor, dar cred că fiecare tresare sau se infioară de admirație sau neîncredere cînd aude că el a compus muzică fiind surd. Pentru mine e de neconceput cum poți împleti note fără a le auzi armonia...chiar dacă el a rupt picioarele pianului pentru a simți vibrațiile clapelor mai bine..e un miracol oricum.

Următorul video l-am descoperit pe youtube. Autoarea (doar presupun că e o ea după pijamaua roșie) melodiei, tot ea și interpretă afirmă că nu are educație muzicală, că nu știe a citi  note și în general tot ce se iscă sub degetele ei vine din ureche și inimă. Eu am numit-o fata cu mîinile-păianjen.

Fata cu mîinile-păianjen cîntă sublim..muzica ei îmi amintește de concertele lui Rachmaninoff..e paradisiacă. Îmi vine greu să cred că nu a învățat teoria muzicii, măcar și pentru faptul că poziția și amplasarea mîinilor ei e fără cusur..atît de lină și echilibrată e mișcarea ei pe claviatură. Dar vreau să cred în talent..și chiar de ar avea educație muzicală, lauda ei nu ar fi mai mică.

Savurați.


2 comments: