Saturday, October 10, 2009

O şa, două şale :)

Azi dimineaţă cînd am urcat pe şaua (şa - piesă de harnaşament care se pune pe spinare calului) Bicăi mele mi-am dat seamă cu nu ştiu cum ar fi "şa" la plural...mă pierdusem între şale şi şele...voi cum credeţi că e "şa" la plural? Poate e evident...dar eu am dat de răspunsul corect abia seara în DEX:

ȘA, șei, s.f. 1. Piesă de harnașament confecționată din piele sau din lemn, care se pune pe spinarea calului și pe care șade călărețul.

Deci o şa, două şei...şi totuşi îmi sună straniu..hm.

5 comments:

  1. Şale se mai spune la spate. Bunica mea se mai vaita cateodata ,,iar mă dor şalele,,

    ReplyDelete
  2. da, spunem şi noi aşa...de asta e şi hazliu pluralul "meu" greşit la şa.

    ReplyDelete
  3. Nu mi-ar fi trecut prin cap niciodata, cuvantul e trecut pe lista celor pasive pt mine. Amuzanta descoperirea ta. :)

    ReplyDelete
  4. straniu straniu... pu ca nu il folosesc niciodata la plural.... oh cum ar suna... am sarit pe doua shei :D

    ReplyDelete