Friday, January 16, 2015

Aurora Boreală

Continuare la acest capitol.

_______________


Cînd revenii, peste 3 zile, mirosind a cîine și ger,  la pensiunea unde îl cunoscusem pe Tony, el nu mai era acolo. Plecase. Știam că una dintre cele 3 nopți cît am fost în larg de Taiga fusese clară. A fost noaptea care m-a prins înfierbîntată pe lac, cu ochii boltiți în stele. În unul din gîndurile limpezi, mă rugai să apară aurora, mă gîndii la Tony.

Și după cum aflai de la Amy, aurora apăruse în acea seară, nu la fereastra lui Tony, ci la o distanță de cîțiva kilometri de pensiune. Cei care se aflau la pensiune în acea noapte, au înhămat săniile și au mers să o găsească. Tony avusese un atac în acea seară...și a fost țintuit la pat...  ...  ...

A doua zi, și ultima noapte înainte de plecarea lui Tony...Martin, stăpînul pensiunii și al cîinilor, venise împreună cu soția sa, să-și ia rămas bun de la Tony. Au stat lîngă foc cîtva timp. Apoi, s-au mutat la o măsuță de lîngă geam unde au servit niște vin. Cerul era căptușit cu nori. Plutea o tristete în întreg localul. Toti știau povestea lui Tony...și nimeni nu putea împărtăși în glas splendoare aurorii pe care ceilalți o văzuseră noaptea trecută..

Apoi, Martin o rugă pe Amy să pregătească un termos cu ceai și niște cașcaval într-o boccea. Tony se schimbase în straie pe potriva iernii și cei doi bărbați urcară pe snowmobil...și duși au fost în plină noapte. Au mers să vîneze aurora...

După o oră de goană prin pletele iernii, au hotărît să facă popas pe un lac. Era tîrziu, era înnourat, Tony era slăbit...Au întins două blănuri de ren pe fața lacului, au zămislit un foc și în lumina lui au îmbucat merinde și ceai din termos. Apoi s-a alăturat și aurora de-asupra focului. Printr-un miracol, cerul se desfăcuse de-asupra lacului și se înverzise ca o ramură de cireș...

Evident, tot ce vă povestesc acum nu am văzut cu ochii mei pentru că eu eram plecată cu cîinii. Sunt relatările lui Amy și Martin. E o întîmplare adevărată însă. Nu doar pentru că am încredere în ei, ci pentru că vreau să cred că este undeva o putere, un Dumnezeu, o aurora, o dreptate, o împlinire a vieții pe care o găsesc cei care o caută.

-         -   And one more thing, Irina – mi-a spus Amy, furîndu-mă din vraja gîndurilor mele. Tony left this message for you, a spus ea întinzîndu-mi un bilețel.



No comments:

Post a Comment