Monday, March 12, 2012

How I learnt English

Svelte
Creased
Garish
Beaker
Stroppy
Scrum
Teeny
Clamber
Crouch

Astea sunt cuvintele noi peste care am dat azi...

În clasa a doua mama mi-a cumpărat un dicţionar de limba engleză. Şi acum îl am. E negru, ferfeliţat, cu vreo 10 mii de cuvinte în el..de Andrei Bantaş. Pe atunci era unicul în librăria din Străşeni. Azi mi-e scump..am învăţat din el o viaţă, e plin de mîzgîleli căci eu las urme oriunde nu m-aş băga..mai ales în cărţi.

De fire sunt meticuloasă..nu pot citi o carte păşind peste cuvintele necunoscute, în ce limbă nu ar fi. Am început a sublinia în dicţionar cuvintele pe care le învăţam pentru a şti peste ce cuvinte am dat deja o dată. Şi dacă se întîmpla să caut acelaşi cuvînt o altă dată, puneam alături şi un semn de exclamare...iar dacă nenorocitul de cuvînt nu se pilea de căpăţina mea mică...îl scriam de zece ori într-un caiet...pedeapsă pentru memoire de poisson... Acest mazochism mă distra mult..

Şi acum o fac. Azi am un alt dicţionar, un pic mai gros - Oxford. Îmi place să ridic cele 3 kile de hîrtie pe braţe, să răsfoiesc paginile..subliniind cuvinte..

aşa am învăţat eu engleza..aşa continui să o învăţ.

2 comments:

  1. hmm, presupun ca ai invatat engleza nu numai din dictionar.. trebuia sa mai fi fost: literatura, carti de studiu (exercitii), filme.

    Sau poate ceva care te excita/provoca sa inveti limba.

    Eu tin minte am inceput cu niste ore suplimentare de engleza, dar adevaratul motor a fost: serialul la ProTV - Sunset Beach (mergea in original cu subtitre in romana), iar apoi - calculatorul si muzica. Mai recent - filme in original cu sau fara subtitre, si desigur literatura artistica si stiintifica.

    what's your story?

    ReplyDelete
  2. PS: dictionar de Andrei Bantaş aveam si eu :D

    fuck! ma simt batran!

    ReplyDelete