Saturday, June 18, 2011

Despre fotografii şi fotografi



Понаехали în ultimul rînd un stol de aşa-zişi fotografi, care de cum au descoperit butonaşul ŢAC. primul lucru de artist înrăit, incurabil şi naiv, pe care l-au făcut - şi-au inventat semnătura. Să fie clar cine a aruncat un pumn de bani pe o cameră ce scoate imagini decente printr-un singur click. Cred că e un trend. Şi nu e o tendinţă moldovenească, căci am descoperit aspiraţii artistice neinspirate şi peste hotar, dar la noi dacă ai bani, poţi cînta, scrie versuri în cărţi, fotografia semnat...

Şi mie îmi place fotografia, dacă aş avea bani, mi-aş cumpăra şi eu o jucărică de asta fiţoasă, poate mi-aş inventa ba chiar şi semnătură...dar cred că fotografia e mai mult decît un click, un meniu prestabilit, şi lentilă de ultim zvîcnet...fotografia e şi gust, e şi ochi, e şi artă, dar e şi tehnică, e şi fizică, e şi studiu...de asta nu m-aş grăbi să pretind la o semnătură ce nu ar fi decît un capriciu...aş prefera ca fotografia per se să mă semneze.



Dar astea sunt pretenţii pentru mai tîrziu, azi mă limitez să admir fotografii ce se autosemnează. Fotografii ce au emoţii, ce au gînduri, ce au aromă, culoare, simţiri...




http://www.flickr.com/photos/dragovtev/

4 comments:

  1. frumoasă ^^
    pozele tale conţin de toate, şi emoţii, gînduri, aromă, culoare, simţiri... !

    ReplyDelete
  2. Mersi..eu sunt doar..prada pentru obiectiv :), nu sunt eu autorul.

    ReplyDelete
  3. Asta e rochita mov de care spuneai ca iti place?

    ReplyDelete
  4. Jenelu,

    eu nu-mi mai amintesc despre care rochie ti-am vorbit...dar si asta imi place mult :)..si asta e unica mea rochie mov :D

    ReplyDelete