Friday, August 27, 2010

Doctor Zhivago (2002)


Voi ştiţi că eu scriu aici doar despre filme ce au rupt suflet din mine. Ăst film are nişte scene şi realităţi cutremurătoare de grai, actori de toată măiestria...multă istorie (Rusia Ţaristă şi cea Leninistă) şi multă dragoste..multă..prea multă.

"Hatred could be stronger than love." Nu ştiu de ce la moment îmi vine doar această replică.

E despre dragoste triunghiulară. Despre senzualitatea unei femei ce s-a dovedit a fi uşoară pentru început..din curiozitate, din circumstanţe...şi despre verticalitatea şi mîndria alteia care deşi iubeşte cu dăruire..e puternică în faţa adevărului, e înţelegătoare, e deşteaptă.

Eu nu-l condamn pe Zhivago. Lara a fost prima lui iubire, şi a rămas a fi şi ultima. Iar viaţa i-a dat o altă soţie, dar nu-l învăţase să o iubească.

Un foarte frumos film, cei mai slabi de lacrimi aşa ca mine, le vor vărsa cu nemiluita..iar cei mai tari ..vor spune: bun film.

Atra, nu am citit cartea pe care tot tu mi-ai dat-o. Dar uite ca azi am ajuns să privesc filmul şi îţi mulţumesc pentru recomandare.


10 comments:

  1. acum, ca ti-a placut povestea sa vezi ce are sa-ti placa ecranizarea facuta de rusi, mai ales prin prisma muzicii din film. si e un pic mai elaborat subiecul desi unele linii sunt lasate moarte. eu raman la idea ca despre rusi, mai ales acolo unde e o imbinare de viata, iubire si istorie pot scrie (sau filma) doar rusii.
    eu am vazut o ecranizare a unei alte capodopere despre sufletul rusesc - TIKHIJ DON - facuta cu actori straini. era atata falsitate in gesturi care cred ca nu ar fi batuta nici daca ashi vedea-o pe Paris Hilton prashind nishte papushoi undeva pe dealurile din Sraseni.

    ReplyDelete
  2. :)) Paris HIlton la prasit prin Moldova..cred ca i-ar da de gol calitatile actoricesti :).

    Deci versiunea ruseasca e mai buna? Mie mi-a placut enorm asta, dar nu pot compara..voi astepta sa se mai sedimenteze impresiile si peste vreo juma de an o privesc si pe cealalta. Am descarcat coloana sonora din ultima ecranizare...superba. Voi adauga curind ceva pe aici.

    ReplyDelete
  3. eu sunt o bruta cand vine vorba de romantisme cinematografice dar aceasta ecranizare - http://www.zhivago.ru/ - pur si simplu m-a lasat mut. similar cu emotiile trezite de english patient. iar coloana sonora ..., coloana sonora e opera unui geniu, defapt a doua genii caci sunt si versuri acolo si ce versuri! -))).
    btw, Keira Knightley o vad poate doar ca Natasha Rostova dar Lara ...!!! Ce draku putea ea sa inteleaga si sa transmita la ai ei nici 17 ani? -)

    ReplyDelete
  4. eu am descarcat ieri The English Patient inainte sa citesc comentariul tau :)..deci am facut o alegere buna.

    ReplyDelete
  5. fă-ţi, Andrei, blog! Nu îl poţi resuscita pe cel vechi?

    ReplyDelete
  6. il voi cautat si eu neaparat...vrau chira un film bun.

    ReplyDelete
  7. e bun, dorule, de+ai mai avea tu si timp..ca e lung: 2 episoade.

    ReplyDelete
  8. sa redeschid blogul ar insemna sa nu mai cred in ceea ce am scris in ultima postare si lucrul asta e cu neputinta. -)
    sa stii, pot recomanda carti sau filme si prin intermediul tau. -))
    p.s. am descarcat filmul pe care l-ai vazut tu - fara suparare, dar l-am gasit cam slabut iar scenariul e "foarte" paralel cartii.

    ReplyDelete
  9. greu sa treci peste orgoliu, asa-i? Eh, pacat..

    daca zici ca e slabut ce am privit eu, atunci am asteptari mari pentru versiunea ruseasca. Sunt doar 2, nu-i asa?

    ReplyDelete
  10. nu. mai e prima ecranizare - Omar Shariff in rol principal, anii 60 parca, imediat dupa Premiul Nobel. valoarea artistica - minimala.

    ReplyDelete