Tuesday, November 17, 2009

Domnişoara S. Partea III.

Rochia era galbenă, cădea uşor peste genunchi. Nici cochetă, nici tereziană. Invita la un ceai rochia ceea...un twinings earl grey poate sau poate unul de muşeţel. Ştiam că-i vă plăcea. Nu-i denatura nici chipul, nici firea. A rămas la fel de serioasă, doar că o înseninasem. Nu mi-a reuşit nicicînd să o înveselesc, dar mi-e atît de suficientă limpezimea privirii ei, calmul mîinilor să ştiu că totul e bine, încît mă obişnuisem cu zîmbetul ei trist ca o cicatrice.

Vă rog să pronunţaţi eSSe, cînd citiţi S.

V-am spus că nu-i spuneam nicicînd pe nume la începuturi? Avea un nume mult prea lung, şi apoi era nu chiar frumos. Îi găseam tot felul de denumiri scurte, drăguţe, înşelătoare...eram prostuţă să-i ocolesc numele. Am învăţat să-l pronunţ, din respect. La început suna foarte nenatural, apoi am ajuns să-i privesc ochii mari şi să-i spun pe întreg numele: " Tu eşti, S.!"

Am hotărît să o schimb. Dacă tot i-am schimbat rochia, de ce nu aş face un pic mai mult. O despletisem, avea podoaba lungă şi noduroasă, dar noi aveam mult timp, eram doar noi două, în pulsul unei seri...şi-am apucat să-i descîlcesc toti colţii, să-i netezesc firele rebele, împletind fire şi vorbe. Mă învăţase să nu plîng, să nu vorbesc prea multe, să nu mă poticnesc de ranchiuna mea, să nu judec, să nu ma omor în gînduri, ci să trag concluzii...să găsesc remedii şi nu vinovaţi..m-a învăţat să tac şi să iubesc liniştea atunci cînd mi se oferă.

Mi-era foarte scumpă, deşi nu aveam întotdeauna nevoie de prezenţa ei, însă ştiam că de fiecare dată cînd vine la mine, a venit timpul să învăţ ceva.

Nu ştiu dacă va urma...

A venit timpul pentru sugestiile şi ghicitorile voastre. Spuneţi-mi cine sau ce credeţi că e. Promit că pîna la urmă îi voi pronunţa numele întreg.

27 comments:

  1. Irina, e ceva, nu un nume, nu o persoana. Cel mai probabil un sentiment. Am dreptate?

    ReplyDelete
  2. Eu am o vaga idee, dar cum nu am genele lui Sh.H am sa ma abtin. Nu de alta dar ma pot face de ras. -)

    ReplyDelete
  3. Iulia, ah, cît de mult am ocolit întrebarea asta, şi am încercar să te "deviez" de la acest gînd, dar ai dreptate, e ceva.

    Atra,

    am deviat chiar atît de mult încît te-ai face de rîs? Apropo, atra a recunoscut personajul din prima parte. Ceva vrăjeli cred că. :)

    ReplyDelete
  4. ma bucur ca intuitia nu m-a dat de gol :). E vorba de speranta, nu?

    ReplyDelete
  5. "Flirt" - iata ce mi-am adus aminte :*. Aroma de ceai...
    (eu urmaresc povestea domnisoarei S :)

    ReplyDelete
  6. Iulia, daca ar fi speranta, de ce ar ocoli-o toata lumea? E adevarat ca si speranta zimbeste trist uneori, dar nimeni nu a auzit-o vreodata sa rida isteric...sau poate?

    Nu, nu e speranta.

    Alinusu, tu cam straniu flirtezi :))

    ReplyDelete
  7. pura coincidentza, zero magie. pe bune.

    merlin

    ReplyDelete
  8. toate 3 parti su un personaj diferit?

    ReplyDelete
  9. atra,

    hm, mi se păruse că eşti un pic de psiholog, iar tu-mi spui că eşti un simplu norocos. :))

    Tamarica,

    e acelaşi personaj. Şi nu, nu e suferinţă...dar are ceva din ea, mai ales în prima parte...

    :))..văd că dau bătaie de cap cu ghicitoare asta :)

    ReplyDelete
  10. Movie "Good year". - Russell Crow ... Vizioneaza terog. eu am sa astept tot aici. Muzica pe care o ai ma pune pe ginduri profunde de parca sint in zbor tot timpul cind intru la tine.

    ReplyDelete
  11. l-am privit..e foarte frumos filmul. E cu franţuzoaica din Taxi şi cu podgoriile din Franţa...

    Îţi mulţumesc pentru mărturisire, pentru mine muzica din player...e ceva FOARTE special, ea mă inspiră, ea mă însufleţeste. Sunt fericită că mai place cuiva.

    Sper că te-am prins pe aici.

    ReplyDelete
  12. Iulia,

    :), îmi vine să te cuprind ca pe un copilaş mic care tot priveşte nesăţios la cadoul de pe dulapul înalt şi tot încearca, din răsputeri, cu ochii lui mari şi curioşi să ghicească ce ascunde hîrtia lucioasă..şi..ohh, parcă te văd :*

    nu, scumpo, nu sunt remuşcările..ştii cum mă simt acum...ca un pictor de 2 paralele care a schimonosit un chip frumos şi nimeni nu mai poate elucida adevărata faţă a personajului..

    ReplyDelete
  13. pictor de 2 paralele...mmm..intentionam sa spun de 2 parale, dar asa a iesit mai..straniu.

    ReplyDelete
  14. Bilant..so far 2 oameni au ghicit, dar răspunsul corect nu se găseşte în comentarii..îl voi scrie curîd.

    ReplyDelete
  15. Sar putea, daca ai inspiratie, sa dai raspunsul
    in Domnisoara S. partea IV
    cei care au sa citeasca blogul (peste un un de ex) din scoarta in scoarta, vor sti si ei raspunsul(necitind comentariile),
    cel putin asa o vad eu ;)

    ReplyDelete
  16. Eu :-D Am zis corect?

    ReplyDelete
  17. E o boala pe care visez sa o am doar atunci cand vreau..

    ReplyDelete
  18. Primesc ceva pentru raspunsul corect? :)

    ReplyDelete
  19. aa, iaca cine e EU :). Ar trebui să mă gîndesc şi pentru primii doi la vreun premiu :). Mersi mult pentru vizită.

    ReplyDelete
  20. da.Ira....mare incilcire ai facut aici...:) ai hotarit sa te amuzi putin...? Zi o data ca mor de curiozitate.

    ReplyDelete
  21. ynca nu stiu exact ce m-a intrigat mai tare, articolashu' ori discutiile... )

    ReplyDelete
  22. @Cavalerul Verde,

    :)..nu te-am văut demult pe aici.

    ReplyDelete