Friday, November 6, 2009

Boala ~ Marin Sorescu

Cine nu doarme, să se aşeze la foc cu mine. De azi încep o tradiţie. Să ia o cană de ceai şi să asculte poezie. Poezie care-mi place. Egoist, dar e vinerea mea, e 11-le meu de seară şi e bucăţica mea de suflet pînă la urmă, pe care o desfac ca pe-un ţolic şi vă poftesc cine doreşte să se tolănească lîngă mine pe blog. Da, da...nu uitaţi de ceai. Aha.. acolo pe taburet.

Boala ~ Marin Sorescu

Doctore, simt ceva mortal
Aici, in regiunea fiintei mele
Ma dor toate organele,
Ziua ma doare soarele
Iar noaptea luna si stelele.

Mi s-a pus un junghi in norul de pe cer
Pe care pana atunci nici nu-l observasem
Si ma trezesc in fiecare dimineata
Cu o senzatie de iarna.

Degeaba am luat tot felul de medicamente
Am urat si am iubit, am invatat sa citesc
Si chiar am citit niste carti
Am vorbit cu oamenii si m-am gandit,
Am fost bun si-am fost frumos...

Toate acestera n-au avut nici un efect, doctore
Si-am cheltuit pe ele o groaza de ani.
Cred ca m-am imbolnavit de moarte
Intr-o zi
Cand m-am nascut.




8 comments:

  1. Superb. Propun pentru urmatoarea ora de poezie ceva in contrast adica foarte, foarte vesel. Eu stiu ca si veselia e bucatica din sufletul tau . Hug :*.

    ReplyDelete
  2. Da eu propun ca sa organizam o conferintza audio pe Skype - si sa ascultam cu ne citesti poezii :).

    PS: Foarte frumos ;).

    ReplyDelete
  3. @ star77,

    l-am descoperit acum cîteva zile pe Sorescu pe un blog românesc.. nu'ş, poate ar trebui să roşesc, dar mă bucur că am dat de poezia lui măcar acum..îmi place şi mie mult.

    @ Alinuş,

    voi post şi ceva vesel, dar nu acum. Am început cu Boala, căci s-a lipit perfect în decorul meu de octombrie, sfîrşit de octombrie. DAR, vor veni şi alte anotimpuri, cu soare! :*

    @ Ion Galoi,

    :). Mă bucur că ai nimerit la şezătoarea mea. Da' conferinţa prin skype nu e o idee rea :))..versuri cu sorbituri de ceai şi internet furat, cred că ar ieşi ceva..poate nu tocmai poetic..:)))

    ReplyDelete
  4. Irinus, sa-ti imprumut o stropitoare? :)

    ReplyDelete
  5. @star77,

    :)), revin curînd. De bine ce am scris despre boală în ultima postare, m-am pricopsit cu una.

    ReplyDelete
  6. Pare rau. A grija si te fa bine!

    ReplyDelete