Sunday, October 13, 2013

Domnişoara Christina de M. Eliade

să mi le însemn, să nu le uit..

"lumina crudă a dimineţii"
"somn balsamic"
"voracitate" - poftă de mîncare foarte mare

sunt la primele 50 de pagini, dar romanul deja mă acaparează cu prezenţa invizibilă, dar simţită a acestei fantome...totul se petrece într-un conac unde se adună musafiri: Egor - un pictor, dl Nazarie - arheolog. Dna Moscu, gazda, îmi dă impresia că suferă de o boală prin absenţa ei spirituală în timpul discuţiilor, fata cea mică - Simina, acum o văd o fetiţă şireată şi prea deşteaptă pentru cei 9 ani ai ei..., iar Sanda, fata cea mai mare...nu s-a reliefat încă. Deseori, oaspeţii se simt stingheriţi în timpul discuţiilor, simt că cineva îi ascultă..şi deşi asta îi dezechilibrează, nu discută despre asta (încă)...

simt că va fi o lectură cu gust, e Eliade pînă la urmă.

Noapte bună.

2 comments:

  1. ”simt că va fi o lectură cu gust, e Eliade pînă la urmă.” mi-a plăcut constatarea ta :)
    eu am citit-o dintr-o răsuflare, tare ”puternic” personaj Cristina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eliade nu este cel mai suprem,mai este Marin Preda si Liviu Rebreanu...

      Delete