Friday, January 28, 2011

"Great Expectations"by Charles Dickens

Am jumulit-o. Azi. Si nu s-a terminat asa cum o stim noi in South Park. Estella nu a a vut de salvat iepuri si Miss Havisham nu era vrajitoare...decit in adincul sufletului.

E prima data cind il citesc pe  Dickens si desi engleza lui mi se pare pre-adamica, are un simt al umorului...subtil ca un fum subtirel ce iese caldut din hoceag. Foarte fin.

E despre soarta unui tinar, Pip, ce sarac si orfan ajunge sa aiba un protector bogat, dar necunoscut lui. Un protector care vrea sa faca un gentleman din el..."a gentleman at heart, not in manners"...ca doar de asta se numeste gentle man...

Pip de foarte tinar se indragoste de Estela, ce e o fata frumoasa ca soarele si rece ca vintul siberian. Si el o iubeste, fara motiv...o dragoste, pe care voi stiti, eu nu o inteleg...dar o iubeste pina la capat....ca in carti.

Cititi.

18 comments:

  1. mai este vreun indiciu?

    ReplyDelete
  2. cred ca asta e deja al 3-lea..mai trebuiesc altele?

    ReplyDelete
  3. sunt simptome, nu indicii. vreau indicii.

    ReplyDelete
  4. Cineva se joaca rau la mine pe blog.

    3-70=-67

    ReplyDelete
  5. Cine eşti? De ce te joci cu numere cărora nu le ştii rostul? Pentru că dacă m-ai cunoaşte un picuşor, ai şti ce înseamnă acel 7.

    ReplyDelete
  6. Stiu ce inseamna 3-70 si 70-3. Nu stiu ce inseamna 7.

    ReplyDelete
  7. Eu am un caieţel..în care pun note cărţilor pe care le citesc, acum că sunt departe de casă şi de caieţelul meu..o fac pe blog. Acum ştii ce înseamnă 7. Păcat că acel 3 a fost fără rost.

    ReplyDelete
  8. eu am terminat sa o citesc ieri, am primit o placere deosebia deoarece am citit-o in ro, demult nu am facut asta:) eu i-as da si 9 fara sa stau prea mult pe ganduri, m-a impresionat usurinta cu care se iarta acolo, cu siguranta avem multe de invatat de la ei:)
    p.s. chiar vroiam sa fac cu cineva un schimb de papreri despre carte, mersi:)

    ReplyDelete
  9. Marina, salut!!

    ce bine e sa te vad aici!

    Si eu as citi in romana, dar am un crez: daca cunosc limba de origine a cartii, atunci aceea tre sa fie :)

    eu nu am inteles ce ai avut in vedere: "m-a impresionat usurinta cu care se iarta acolo"...te referi la cit de usor a iertat-o Pip pe Miss Havisham? Sau pe Estella? E adevarat..dar pina la urma...ea era atit de nefericita in rautatea ei caci stirnea toata mila...

    eu am gasit acest roman plin de stereotipuri...adica personaje cu calitati prevalente...rautacioasa dna Havisham, inima de piatra Estela, fatarnicul Pumblechok, bunatatea intruchipata Joe...si iarasi...ajung la dragostea lui Pip..pe care nu mi-o pot explica..

    sa iubesti o fata ce isi bate joc de tine, te insulta, te loveste, te ignora, are o piatra in loc de inima...doar pentru ca e frumoasa? oare asta e posibil?

    ReplyDelete
  10. mersi mult pentru primirea calda:)

    m-am referit la cat de usor a iertat-o pip pe dra Havisham, pe estella(chiar daca cred ca pe ea, cred eu ca el nici nu simtea nevoia sa o ierte), pe provis, cat de usor l-au iertat joe si biddy pe pip fara absolut nici un repros si sunt sigura ca daca as mai sta sa ma gandesc as mai gasi exemple.

    pe dra havisham nu am vazut-o ca fiind rea, ci pur si simplu orbita de tristete si durere, e adevarat ca nu e cel mai bun personaj din roman si totusi... ceea ce a facut ea e un fel de sinucidere, doar ca si-a mai intins un pic durerea, ceea ce nu i-a usurat nici intr-un fel soarta.

    estella e chiar poate cel mai nefericit personaj, nu a facut absolut nimic din proprie dorinta, asa a fost crescuta, nu a prea avut de ales, iar dragostea lui pip mi se pare credibila, nu sunt putine cazurile in care in situatii evidente indragostii totusi spera ca de dragul lor iubitul lor se va schimba. eu am vazut ca estella il trata pe pip deosebit, in felul ei:)

    ReplyDelete
  11. da..adevarat..il ignora pentru a nu-l rani si e adevarat ca ii facea un mare favor pentru a-l scuti de suferinta. Ai dreptate, Marina..exemple nenumarate unde iertarea si-a facut loc...

    Mersi ca ai impartasit impresiile tale cu mine :)..e mai interesant asa.

    ReplyDelete
  12. mersi si tie, eu abia asteptam sa mai citeasca cineva cartea pu ca sa am cu cine impartasi parerile:)

    ReplyDelete
  13. ce citesti acum? :)

    s-o citesc si eu? :)

    ReplyDelete
  14. acum citesc 20000 de leghe sub mari de jules verne:D daca gasesti timp sa o citesti cu mare placere impart pareri:D

    ReplyDelete
  15. matincă eu am să mă apuc de manuale..

    ReplyDelete