Wednesday, November 26, 2014

"Temă pentru acasă" la o ceaşcă de ceai în Chişinău...

În una dintre zilele acestui decembrie, undeva în poalele Crăciunului, pe o zi geroasă, cu fulgi lini şi grei, voi merge spre o cafenea din Chişinău...cu o carte subţioară. Mîinile le voi ascunde adînc în ugerul buzunarelor, şi scîrţîind prin zăpada crispată de frig, voi intra zgribulită în holul cafenelei, cu o singură speranţă. Că mai este cel puţin un suflet care ca şi mine are o carte subţioară. Aceeaşi carte: "Temă pentru acasă" de Nicolae Dabija. 

Ne vom aşeza trei, patru, şapte, zece sau poate doi...la o măsuţă de lîngă o fereastră şi vom cere ceai sau vin fierbinte, de care ne vom încălzi mîinile şi răsuflarea. Posibil că nu ne vom cunoaşte, sau poate nu toţi, dar asta nu are importanţă. Important e că ne-a plăcut aceeaşi carte şi avem o oră, două, trei, sau jumătate să o degustăm. O vom face ca nişte somelieri...fără a ne grăbi, fără notiţe, fără emoţii...vom sta cu cănile de ceai, pierzînd cîte un ochi în fulgii din fereastră..şi cu sufletul între cotorul de pe masă.

Nu vom încerca să ne cunoaştem într-o cană de ceai, nu vom încerca să impresionăm...vom încerca să ne simţim bine, să discutăm simplu şi sincer, cu interes despre o carte care ne-a plăcut tuturor sau amîndorura...nu ne vom simţi jenaţi să plecăm atunci cînd e nevoie, nu ne vom scuza, posibil că nu ne vom mai vedea vreodată după asta...Dar vom petrece un pic de timp...între căldura unei cărţi, a unei băuturi şi a cîtorva suflete ce au fost interesaţi de o lectură.

Pentru oricine de pe acest pămînt, de orice vîrstă, de orice gen, naţionalitate, orientare sexuală, apartenenţă politică, care va fi în Chişinău spre apusul lunii decembrie şi, foarte important!, a citit şi a plăcut cartea "Temă pentru acasă" şi vrea să se alăture unei discuţii literare, fac o invitaţie la o ceaşcă de ceai.

Eu voi începe să recitesc cartea în seara asta. Agenda sau cărarea acelei ore o vom determina împreună. 

Cine vrea să se alăture, vă rog să îmi scrieţi pe irinadct@gmail.com sau facebook, sau aici.




4 comments:

  1. şi eu aştept să ne vedem, că de cunoscut am impresia că te cunosc deja :)

    ReplyDelete
  2. Am citit-o timp de cateva ore. Seara, pe la orele 10 am inceput sa o citesc si nu m-am mai oprit. Momentele de la final le-am trait din plin si recunosc ca ochii mi s-au impinzit de lacrimi. Oare va fi turnat un film sau va fi scrisa o piesa de teatru dupa aceasta nuvela? As privi cu placere

    ReplyDelete
  3. ar fi frumoas sa fie o piesa de teatru...as merge in seara asta.

    ReplyDelete