Sunday, February 10, 2013

Studenție și oportunități

Joi, un grup de 30 de studenți de la universitatea Dauphine din Franța a vizitat compania la care lucrez în Londra. Au petrecut 4 ore în Montparnass-ul Arcei, vorbind cu angajați de calibru înalt despre ofertele companiei noastre. Am trecut și eu pe acolo pentru a le împărtăși experiența mea în companie în cadrul programului din care fac parte...și cînd mi-a venit mai bine îi întreb și eu...cum așa? au venit din Paris să viziteze o companie în Londra...companie ce are sediu și în Paris...

Și iată istoria lor...s-au adunat vreo 30 de studenți, dornici de a lucra în cele mai mari bănci ale lumii. Fiind 30, și nu unul...au trimis scrisori companiilor, rugînd să li se permită să le facă o vizită pentru a afla mai multe detalii despre companie, ofertele de muncă, procesul de recrutare. Dacă știau că la compania respectiva lucra vreun alumni de la universitatea lor, stabileau contact prin el/ea cu compania...Au petrecut 3 zile în Londra, vizitînd J.P Morgan, Citi, DB, UBS...ș.a. Toate cheltuielile de drum și cazare au fost suportate de studenți.

Îi ascultam și mă măcina o părere de rău...gîndindu-mă la ASEM, unde am învățat eu. Chiar de ar avea studenții bani să facă un drum pînă în marile orașe europene...nimeni din companiile mari nu va organiza un astfel de eveniment pentru stundenții unei universități necunoscute...dintr-o țară care se găsește unde pe hartă?

Și totuși...deși pînă în Londra e drum lung...se poate de început și de acasă. Se pot găsi companii bunicele și pentru piața noastră, sau instituții importante care pot fi vizitate pentru a stabili contact cu angajatorul, pentru a exprima interesul, pentru a cunoaște personalul, atmosfera de lucru, cerințele față de candidați. Și asta nu o poate face un singur student...e nevoie de o grămăjoară...motivată.

No comments:

Post a Comment