Monday, January 28, 2013

Osho

Trebuie să recunosc că la capitolul Filosofie m-aș simți sfîrtecată de goluri și rușine foarte repede. Am avut cîteva tentative în adolescență de a mă complica cu Freud, Hegel, Nietzsche...și am renunțat ușor. 

În toamna aceasta, după mulți ani de abstinență filosofală, am început cu un alt continent: Asia. Se digeră mai ușor, e mai simplă, nu cred că eu am crescut...e, pur și simplu, comestibilă pentru un începător.

Am început cu Osho. E un mistic, guru, filosof indian care propăvăduia dragostea de sine, meditația, sexul...Lui i s-ar potrivi crezul Love is my religion... 

Deși multe din învățăturile lui s-au intersectat cu mine, dragostea pe care o descrie el e străină mie...e prea aerală, prea Dumnezeiască, prea fără niciun fel de obligațiuni morale, fără mariaj, fără copii. Mai mult ca atît, el încurajează foarte deschis și direct sexul, susținînd că e o energie ce odată acumulată te îndobitocește...că sexul e una din modalitățile de a ajunge la dragoste...și aici am întors spatele.

Viața lui e o istorisire nu tocmai imaculată. Îi citeam ideile, gîndindu-mă la contextul lui de bărbat ce nu a fost căsătorit, nu a avut copii, nu avut nicio obligație morală față de vreun om sau Dumnezeu...

Și totuși îi citesc ce-a de a doua carte...Love, Freedom and Aloneness, pagina la care m-am oprit:

"Be true to love, and don't bother about partners. Whether one partner or many is not the question. The question is whether you are true to love. If you live with a woman or with a man and you don't love him, you live in sin. If you are married to somebody and you don't love that person and you still go on living with him, making love to him or her, you are committing a sin against love."


p.s. prima carte a lui pe care am citit-o se numește Pharmacy for the soul (4)

4 comments:

  1. Draga Irina,nu am citit cartea pe care o "elogiezi" sau incerci,dar mi-a placut cum ai deviat prin continutul ei,vreau sa te intreb ce inseamna "aerală",caci nu am gasit in dex,imi este interesant,acceptama te rog in skype si imi place cum scrii,ai un talen indestructibil....

    ReplyDelete
  2. :) Multumesc.

    Aeral e o invenție proprie și derivă de la aer...adică ușor, fără consistență în contextul dat.

    ReplyDelete
  3. oh, ce-mi place mie e că întâmplarea face ca tu scrii despre cărțile și scriitorii pe care i-am citit sau m-am gândit serios să-i citesc.
    pe Osho nu l-am citit, aștept să treacă sesiunea și poate încep.
    Love, Freedom and Aloneness pare numai bună :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. să-mi dai adresa ta și ți-o trimit :)

      scri-mi aici irinadct@gmail.com

      Delete