Saturday, November 24, 2012

Cine a citit Adam şi Eva?

Eu vin rea din sînul acestei cărţi...pentru că am supt 7 vieţi de o filosofie ce mi-e străină, nu prin născare, ci prin simţire. E prea naiv Rebreanu în iubitul său roman. Simt că merit o palmă să-mi dea, din mormînt să se scoale şi să mă apuce de moaţe...căci eu sunt un fir de simţire pe lîngă toată opera lui şi totuşi nu aşa se simte dragostea...nu ca o străfulgerare, de 7 ori la prima vedere...

cine a citit, cine-auzit, vă rog să mă lămuriţi în păcatul meu de a nu înţelege şi iubi această operă...

p.s. o termin curînd

6 comments:

  1. A scris cartea aceea pentru că într-o zi a întîlnit privirea unei femei, o necunoscută, au fost legați pentru o clipă de privirea aceea. A crezut. Povestea aceasta mi se pare mai frumoasă decît romanul, ceea ce trebuie să fi simțit el în clipa aceea. Într-un decor interbelic.
    Mi-e tare dragă o frază în franceză, "Souvent les hommes se méprennent: ils croient que les femmes qui ont de beaux yeux les regardent amoureusement."
    Așa se întîmplă uneori cu bărbații. Naivi.
    Nu l-am îndrăgit pe Rebreanu. Și abia îmi mai amintesc cartea aceasta. În schimb, Scrisorile doamnei T. le-aș reciti oricînd.

    ReplyDelete
  2. Nu știam povestea de origine...interesant.

    Ai blog?

    ReplyDelete
  3. Ioana Pârvulescu are multe povești frumoase în "Întoarcere în Bucureștiul interbelic". E o lectură plăcută.
    Oarecum. Am a pagină, i-am spus "notes", adaug rar cîte ceva acolo, Dar scriu o carte, și asta suplinește.

    ReplyDelete
  4. Un bungalow, la țărm de ocean. Un om care vorbește puțin. Un cîine lup pe care îl cheamă Proza. Un pescăruș pe care îl cheamă Poe. O fată frumoasă, cu spiriduși în păr, și ochii adînci. O altă fată, care juca în piese de teatru. O dacha, pe malul unui lac, în mijocul unei păduri magice. O insulă. O poveste de iubire. O reîntîlnire. O despărțire. Un oraș, cu metrou. Și tramvaie galbene la suprafață. O altă fată, elevă la un liceu de artă, care cînta la saxofon, jazz, pentru trecători. Și același om care vorbește puțin.
    Sînt multe povești acolo. Te-am făcut curioasă?

    ReplyDelete
  5. Da. O voi citi cînd o publici :)

    ReplyDelete