Saturday, June 23, 2012

"Why men don't listen and women can't read maps" - an amazing read!

Îi mulţumesc Karenei pentru sugestie. E o carte ce mi-a explicat ştiinţific, dar foarte simplu, biologia unei relaţii, a unui cuplu...e o carte în care cînd citeam despre femei exclamam: "Exact aşa! Chiar aşa!"..chiar aşa sunt femeile, căutătoare de dragoste şi încredere, de relaţii pe termen-lung, de puţin sex în comparaţie cu bărbaţii, dezorientate în faţa unei hărţi, dezolate în parcare, dornice de discuţii, de atingeri ( apropo, pielea bărbatului e mai groasă literalmente, de asta e mai puţin sensibil, dar în trecut i-a fost de folos cînd mergea la vînat)...

Homosexualitatea nu e o alegere, e genetic. Transexualii - la fel.

Atracţia (nu dragostea) începe printr-un cocktail de hormoni, există un anumit hormon care determină infatuarea (acea stare cînd imaginea lui sau ei nu-ţi iese din cap, te obsedează, de urmăreşte) de obicei durează 12 luni..apoi începe ataşamentul.

Bărbaţii fac deosebire dintre sex şi dragoste. Hipotalamusul lor ( ce răspunde de libidou) e mai mare decît cel al femeilor, plus testoteronul în cantităţi semnificativ mai mari îi face să se gîndească la sex fiecare 30 min ( circa 70% din bărbaţi vs. mai puţin de 15 % femei). Pentru bărbaţi dragostea şi sexul sunt lucruri separate ce vin uneori împreună. Pentru femei - nu. Dacă femeia a înşelat, în cele mai multe cazuri a făcut-o pentru că a fost creat o conexiune emoţională cu alt bărbat. Bărbatul poate ateriza într-un pat cu orice vagin.

O recomand tututor, citiţi-le bărbaţilor voştri. Veţi fi amîndoi surprinşi de lucruri pe care instinctual le percepeţi, dar niciodată nu v-aţi explicat de ce e anume aşa...

Am devorat-o în 2 zboruri de avion atît de captivantă e.


Fragment:

"Why men avoid commitment


A man who is married or in a long-term relationship is always secretly worried that single men are having more sex and more fun. He imagines wild single parties, adventurous, commitment-free coupling and jacuzzis full of naked supermodels. He fears opportunity swinging right by him, and he's missing out completely. It doesn't matter that, when he was single, such opportunities never presented themselves anyway. He forgets about those evenings sitting alone eating cold baked beans out of a can, the humiliating rebuffs from women in front of friends at parties and the long periods without sex. He just can't help worrying that commitment equals missing out.
[...]"

Mi-ar plăcea să v-o trimit, dar nu e mea şi trebuie să o întorc. Dar urmează alte 2 cărţi pe care le-am citit recent şi care-mi aparţin!

Lectura interesantă!



10

9 comments:

  1. Bun post - sumar calitativ (daca facem abstractie de citeva greseli "de tipar") :P

    ReplyDelete
  2. salutări,

    cândva aveai și muzică pe blog, te-a plictisit? unele piese erau chiar bune, pe gustul meu. -)))

    atra

    ReplyDelete
  3. Nu, atra -

    chiar imi lipseste muzica..a expirat hosting-ul si cum nu era al meu nu a fost reinnoit.

    Salut si pare bine ca ai dat un semn de viata!

    ReplyDelete
  4. și mie îmi pare, dar ce mă fac eu acum - aveam o listă întreagă de propuneri. -)))))))
    felicitări pt statutul de laureat, că n-am mai vorbit demult, și pentru job. cine știe, poate vei deveni pionerul industriei aerospațiale din moldova?

    ReplyDelete
  5. Multumesc :)

    Acolo pioneri deja sunt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. și ce dacă? ai frică de competiție?
      așa nu ai nici o șansă să ajungi în cartea de istorie -)))))

      Delete
  6. Mi-a trecut prin cap sa bat la usa la Air Moldova de citeva ori..dar poate intr-un viitor nu foarte indepartat, acum mai invat - am ce aduna pe de aici ;)

    ReplyDelete
  7. Daca sincer, consider cartea respectiva din ceea ce ai relatat ca e o investigatie superficiala, pur biologica a comportamentului relational barbat-femeie. Tot asa sunt studiate si animalele. Ce-i drept cartea e buna pentru ca oamenii in ziua de azi (si nu absolutizez) au adoptat egocentrismul (inclusiv sub forma exacerbarii importantei propriilor emotii si sentimente impulsive), iar asta trimite la hormoni si encefal.
    P.S.: Pina la sf. secolului XX homosexualitatea era considerata o boala psihica si nu avea nici o tangenta cu bagajul genetic.Mergind pe afirmatia ca homosexualitatea ori transsexualitatea sunt in ADN-ul fiecaruia dintre noi, rezulta ca am tot dreptul sa ii compatimesc pe violatori, criminali, curve si curvari pentru faptele pe care le-au savirsit saracii sub impulsul reflexelor de care nu poarta raspundere niciunul. Atunci de ce nu strigam "Traiasca pedofilii"?!

    ReplyDelete
  8. Dima,

    tu stii mai bine decit mine ca homosexualitatea nu e inventia secolului nostru, sau secolului trecut...a fost dintotdeauna, si pina la potop, si dupa...Nu zic "Traiasca homosexualii", si mie mi se pare nenatural si m-ar neferici sa stiu ca fiul meu nu e heterosexual, dar nu voi merge impotriva biologiei lui. Sunt impotriva marsurilor lor, parade si alte nazdravanii de emancipare erotica pe care le organizeaza, dar nu ii condamn...ii compatimesc. Si apoi comparatia cu pedofilia cred ca e exagerata...in pedofilie unul din personaje e agresor si altul e victima...in homosexualitate e vorba de un acord comun, de o biologie neinteleasa de mine sau tine..

    ReplyDelete