Saturday, June 16, 2012

A înţelege o femeie

Cînd sunt într-o tonalitate joasă a claviaturii mele interioare, tind (ca multe alte femei) să îmi cumpăr ceva...ceva de ce nu am urgentă nevoie neapărat, dar ceva ce mi-ar substitui orgoliul rănit sau gîndurile rătăcite..Aşa am ajuns să hoinăresc printr-un magazin de haine. Sunt împătimită de rochii, de asta am zis că poate o rochie ar sta bine ochilor mei trişti..

Nu am găsit rochia, dar am găsit o bluză în buline verzi pe care am hotărît să o încerc. Am mers spre cabina de probă unde se făcuse o coadă obositoare...bun popas pentru gîndurile mele toxice. Bine, aştept. În faţa mea un domn aşteaptă. Îşi aşteaptă smerit soţia să iasă din cabina de probă.

Peste cîteva clipe a ieşit o femeiuşcă sprintenă..de vreo 40 de ani, blonduţă...cu acelaşi model de bluză pe ea, doar că în buline roşii.

(Discuţia tradusă din engleză)

 - Deci cum îţi pare? Care îţi place mai tare: asta cu buline roşii sau cea precedentă cu buline verzi?

Din felul cum se admira în oglinda mare, puteai citi pe faţa ei că e îi plăcea bluza şi se tot învîrtea în piruete printre oft-urile altor femei obosite şi nerăbdătoare ce stăteau după mine.

- Deci care? Uite ce frumos mi se aşează pe sîni, nu-i aşa? Şi din spate nu e prea largă, şi nici prea scurtă nu e să-mi descopere burtica...Aşa-s drăgălaşe buinele astea roşii, chicoti ea....CARE dintre ele îţi place mai mult?

Eu îl priveam pe bărbat din profil..şi puteam citi că ezită, că nu e sigur..de parcă ar spune: "Ambele sunt frumoase" Dar nu se încumetă căci nouă, femeilor, nu ne place să ni se zică ambele..suntem cu cineva într-un magazin pentru a lua această decizie grea..şi acest răspuns doar complică lucrurile...şi după felul cum tot dădea capul pe o parte şi pe alta...aveam impresia că în mintea lui zicea: "Ăcîna băcîna tri cantorî, zahara, mahara pamidorî...."..ştiţi numătorile astea din copilărie pentru a decide cine e şi ce..

- Cea verde...

Ah, ce prostie am gîndit eu în sinea mea...mai bine îţi muşcai limba...chiar nu vezi că soţia ta deja a decis??? Şi nu are nevoie decît de confirmarea că e super-frumoasă, că e super-elegantă, şi o prind bine toate bulinele...şi e cea mai extraordinară bluză! Iată ce întreba ea de fapt....nu pe care dintre ele.

Şi, da..am avut dreptate. Căci femeia a început să se vaicăre:

- Niciodată nu ţi-a plăcut roşul!! Crezi că e prea invitant? Crezi că bulinele astea verzi sunt mai frumoase, da? Sunt de un verde spălăcit, şi te-ai gîndit la ce voi purta eu verde? Eu nu am nicio geantă verde! La ce să port verde?....

Pentru a-mi ascunde zîmbetul mare...am ieşit din coada lungă..am lăsat bluza cu buline verzi şi spălăcite..şi am mers acasă...

Ştiu că suntem stranii, noi femeile...e greu să ne înţelegi traind vieţi lîngă noi...e greu să ne citiţi...şi nu ştiu să dau vreun sfat.

 Şi mie mi-au plăcut bulinele verzi mai mult...dar uneori nu avem nevoie de adevăr...avem nevoie doar de o confimare...


6 comments:

  1. Citind, mi-am amintit de acest video http://www.youtube.com/watch?v=5loKLhLIofs&feature=player_embedded

    Dor îmi era de o clipa pe blogul tău... şi dor îmi e de vremuri vechi.

    ReplyDelete
  2. E o carte, nu-i aşa? Mi-ar plăcea să o citesc :)

    Mersi...pe unde eşti acum? Nu te-am văzut aşa de demult..

    ReplyDelete
  3. recunosc că și cînd peste mine dă panika, repde trec pe la magazin, să-mi cumpăr vreo ceva. rochii, oooo, aș mai vrea eu, dar iată tricouri îmi cumpăr. drept că toate seamănă între ele (toate-s negre) hi hi hi, și, apropo, mult mai ieftine decît vodka.

    ReplyDelete
  4. Te referi la Allan Pease? Cred şi eu că este. În link e mai mult o imagine caricaturală, comică.
    Sunt încă în Cluj. Pe la vară voi fi în Sibiu. Şi...apoi mai vedem.
    Da, nu ne-am văzut de când ne-am văzut... :) prima dată.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, la ei mă refer - sunt un cuplu ce au scris cartea.

      Succese mari!

      Delete