Monday, February 15, 2010

Copilul care plînge

Dacă Dumnezeu mi-ar da să aleg între necopil şi copil suferind, eu aş alege necopil.

Poate aţi prins de prin alte lecturi de prin bojdeuca asta că fac un part-time, foarte-foarte "part" desigur, dar se mai întîmplă să merg cîteodată la careva şcoli elementare.

Azi l-am cunoscut pe Alberto. Alberto e un copil, de nu ştiu cîţi ani. După mărimea corpului părea a fi de clasa 2-3-a. Cînd a intrat în clasă în cărucior, pe obrajii lui cugeau lacrimi, răzleţe...debusolate, ce fugeau repede la vale pe obrajii ce se ridicau de un zîmbet. Cînd zîmbea la atigerea educatoarei, deschidea guriţa de-o lăţime de degeţel...prin care i se întrezăreau gingiile sîngerînde, guriţa fără dinţişori. Ochişorii îi erau prea apropiaţi, de parcă se lipiseră de frică. Pe tîmpla dreapta avea o pată roşie, precum urma unei arsuri mari. Mînuţele stăteau ca la iepuraş, nemişcate, înţepenite...precum întreg corpul încătuşat în cărucior. Şi genele luuungi, stufoase şi negre, acoperau ochişorii ca două măslinele.

Nu înţelegeam de ce plînge cu ochii şi zîmbeşte cu guriţa acest copil. Părea a fi fericit sub mîngîierile calde.

Şi totuşi plîngea. Alberto întotdeauna plînge chiar şi cînd e fericit. Lacrimogenele lui sunt afectate şi lăcrimează întruna. Dar ochii lui nu sunt trişti...cred că cei mai trişti ochi, cei mai trişti ochi de pe acest pămînt îi are nu Alberto, ci mama lui Alberto.

Eu nu cunosc mai mare nenorocire pe acest pămînt decît asta...şi deseori mă pun în faţa crudei întrebări: dacă ar fi să alegi între necopil şi un copil precum Alberto...să mă ierte Dumnezeu căci nu se întreabă lucrurile astea, dar eu am un răspuns. Poate greşesc. Poate nu ştiu.

Alberto nu se mişcă, nu vorbeşte, Alberto nici nu vede măcar. Alberto plînge, şi uneori zîmbeşte cînd simte pe creştetul lui mîngîierea...Alberto e doar un copil.


4 comments:

  1. Gresesti. Doamne fereste, desigur! Cred ca mama lui il iubeste asa cum este, cu deficientele sale. Uneori problemele nu pot fi depistate in timpul sarcinii si ies la iveala abia dupa ce a venit copilul pe lume. Ce faci atunci? Incetezi sa-l mai iubesti pt ca nu este ca altii? Schimba asta faptul ca copilul e sange din sangele tau, ca l-ai purtat noua luni sub inima, ca i-ai vorbit, l-ai asteptat cu dor si nerabdare? Nu trebuie sa te chinui cu intrebari din astea, mai bine roaga-l pe Cel de Sus sa fereasca toate mamele de astfel de nenorociri. Ta-a-are esti buna de chirurg...

    ReplyDelete
  2. Nu-nu, nu am vrut să spun că nu mi-aş iubi copilul sau ca mama acestui copil nu îl iubeşte, ba dimpotrivă. E o durere mult prea mare, mult prea tristă căci mama suferă pentru suferinţa copilului, e o suferinţă dublă, de fapt e însutită. Poate greşesc...şi mă bucur mult că o fac dacă e aşa, căci asta semnifică că se găsesc forţe..se găsesc speranţe, nu ştiu...

    Asta e ce-L rog pe Cel de Sus mereu, căci pentru restul m-a înzestrat, iar asta depinde doar de Dînsul...şi cum spun mereu, fie voia Domnului...

    oh, iertaţi-mă pentru că v-am întristat, sunt sigură că am făcut-o fără să vreau, căci e o istorioară tristă.

    Şi ce multă dreptate aveţi, dna Stela, chiar azi am avut un dialog cu mine şi mi-am promis să nu mai regret niciodată că nu am făcut medicina, oricum nu mai dau timpul înapoi, dar pe cuvîntul meu că eram să ies un medic de toată încrederea, de toată dibăcia...eh, dacă n-a fost mintea cea de acum...

    ReplyDelete
  3. cel putin bine ca e in.. Italia,
    aici copii ca Alberto au noroc de un tratament cit de cit corespunzator,
    si nu sunt marginalizati...
    dar totusi,
    yeah, it's a sad story

    ReplyDelete
  4. Regretele, tu ziceai ca nu are rost sa le porti dupa tine... E destinul, nu avem ce face... la un anumit moment, intr-un anumit loc ceva se intampla, reiesind din situatii, posibilitati, etc. Nu putem controla chiar totul in viata asta, poate ca nici nu trebuie, prea impliniti am fi atunci...

    ReplyDelete